حزب دموکرات کردستان در بیانیه‌ای شدیداللحن علیه پ ک ک: به خاطر ترس و فرار شما، ترکیه به اقلیم کردستان لشکرکشی کرده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق در پی اظهارات برخی از سران پ ک ک در بیانیه‌ای به شدت به این حزب تاخت.

حزب دموکرات خطاب به پ ک ک گفت: به چه رویی خواهان واکنش ما هستید؟ از مدت‌ها پیش روسای مشترک (KGK) و مراد کارییلان و دوران کالکان اقدام به اتهام‌زنی به حزب دموکرات می کنند و خواهان واکنش این حزب هستند.

در ادامه آمده است: با این سیاست نابخردانه که شما در پیش گرفته‌اید، تنها به طرف‌هایی که خواهان نابودی دستاوردهای‌تان هستند، کمک روشن و آشکاری می کنید، عصر بردگی در همه دنیا به پایان رسیده اما در داخل پ ک ک هنوز باقی است.

حزب دموکرات افزود: اغلب احزاب کُردی خطرات را درک می کنند و برای یافتن راهکار و ایجاد حمایت در تلاش هستند تا درد و رنجی به آنها و امت و وطن نرسد و دستاوردهای موجود حفظ شود لذا با دیدگاهی واقع‌بینانه با رویدادها و تحولات تعامل دارند نه همانند حزب کارگران ترکیه که به دلیل سیاست‌ اشتباهش، حتی مردم کردستان نمی دانند که این حزب چه می‌خواهد و چرا منجر به کشته شدن پسران و دختران کُرد می شود، همچنین نمی دانند چرا این حزب در مسیر مخالف جریان آب شنا می کنند؟

این حزب که به رهبری «مسعود بارزانی» ادامه داد: جنگی که رسانه‌های پ ک ک راه انداخته اند و با اتهام‌زنی به حزب دموکرات اقدام به دروغ‌پراکنی می کنند، چیز تازه ای نیست اما هنگامی که این امر، تاریخ، سران حزب دموکرات و دستاوردهای مردم کردستان را نشانه می رود، یقینا بدون پاسخ نخواهد ماند و این حزب به بیان حقایق اقدام خواهد کرد و خواهد به آنها گفت: آیا به خود نگاه نمی کنید که از کجا آمده اید؟و اکنون کجا هستید؟برای چه حزب‌تان تاسیس شد و اکنون چکار می کنید؟آیا نمی بینید که تبدیل به دلیلی برای لشکرکشی و نابودی و عاملی برای مشکل‌آفرینی در برابر آینده و دستاوردهای کردستان شده اید که با خون و اشک شکل گرفت؟مردم کردستان کی از شما خواسته اند که حامی آنها باشید؟

حزب دموکرات در ادامه بیانیه شدیداللحن خود خطاب به پ ک ک آورده است: شما می گویید که ارتش ترکیه برای نابودی کُردها آمده اند لذت در حفتانین، الزاب و خوکورک در برابر آنها مقاومت می‌کنید، آیا شما به سوال کُردهای حاضر در شمال و جنوب جواب داده اید که چرا ترکیه یک وجب وارد اراضی اقلیم کردستان نشده مگر هنگامی که شما میدان نبرد را رها کرده و گریختید؟ در حقیقت شما بهانه این حمله هستند و آنها را به اینجا کشاندید؟ بلکه حتی شما تنها برای یک هدف اینجا هستید، آن هم آمدن تُرک‌ها به اینجاست.

در ادامه این بیانیه آمده است: اهالی اقلیم کردستان شما را درک می کنند و از اوضاع دیگر بخش‌های کردستان آگاه هستند اما شما از این فرصت سوء استفاده کردید تا از هر طرف از مرزها عبور کنند چرا که شما در حقیقت دنبال هیچ هدف روشنی در قبال مساله کردستان نیستید و فقط به عبور از مرزها اکتفا نکردید بلکه دست به رفتارها و اقدامات دیگری علیه اقلیم و دستاوردها آن به عنوان طرفی دارای مساله‌ای مشروع می زنید بلکه شما تنها برای این هدف به اینجا آمدید.

اما در رابطه با سنجار باید بگوییم که این شهر بخش جدایی‌ناپذیری از اراضی اقلیم کردستان است و در همه مذاکرات با دولت‌های متوالی عراق بر این اصل اصرار ورزیدیم و بر این منوال ادامه خواهیم داد، اکنون شما در حال جدا کردن این منطقه از اقلیم کردستان هستید، به چه منطقی اهالی سنجار مشروعیت ندارند اما شما فراریان و پناهندگان از دیگر مناطق، مشروعیت دارید؟ بلکه شما هیچ مشروعیتی برای مداخله در امور اداری و نظامی اقلیم کردستان ندارید، اموری که تنها بخشی از وظایف انحصاری دولت اقلیم و وزارت امور پیشمرگه است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟