. پس از تحریم ها: برنامه تسلیحاتی ایران

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
که إعمال این تحریم ها می تواند شرکت ها را از فروش تسلیحات به ایران منع کند اما نمی تواند باعث شود تا ایران از بازار اسلحه حذف شود.

علی آلفونه – 20 اکتبر 2020- موسسه کشورهای عربی خلیج [فارس] در واشینگتن


آلفونه در این مقاله به این موضوع پرداخته که با پایان تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، این کشور اکنون می تواند آزادانه به خرید تلسلیحات مورد نیاز خود بپردازد. برای مقابله با این وضعیت، دونالد ترامپ، پیش تر با خروج از برجام قصد داشت محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران همچنان برقرار بماند. وی همچنین تلاش کرد تا با إعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران، این محدودیت ها را حفظ کند. این مقاله مطرح می کند که تحریم های تسلیحاتی علیه ایران اگرچه با مخالفت سیاسی برخی کشورها مواجه شده اما شرکت های تسلیحاتی این تحریم ها را رعایت خواهند کرد. البته وی خاطرنشان می¬کند این امکان را نباید دستکم گرفت که اگرچه ایران از دریافت وجه نقد محروم است اما می تواند با در پیش گرفتن رویه نفت در برابر سلاح، فروندگان را به گسترش تعاملات با خود ترغیب کند.
وی سپس به این موضوع می پردازد که إعمال این تحریم ها می تواند شرکت ها را از فروش تسلیحات به ایران منع کند اما نمی تواند باعث شود تا ایران از بازار اسلحه حذف شود زیرا این تحریم ها بحث خرید تسلیحات از سوی ایران را نشانه گرفته اند و نه موضوع فروش تسلیحات از سوی این کشور را. این موضوع باعث می شود تا همچنان جریان سلاح از ایران به سوی متحدانش در سوریه، ونزوئلا، عراق، لبنان و یمن برقرار باشد.

 

https://agsiw.org/after-the-embargo-irans-weapons-agenda/

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟