چگونه شکست ترامپ می تواند به معنای مزایای سیاسی مثبت تر برای اسرائیل باشد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

اسرائیل در تلاش است تا در روزهای باقیمانده ترامپ در کاخ سفید به لیستی مشترک از افراد و نهادهای ایرانی که در برنامه موشکی ایران فعال هستند دست یابد تا کاخ سفید آنها را مورد تحریم قرار دهد.

جاشوآ میتنیک – 10 نوامبر 2020 – فارن پالیسی

میتنیک در این مقاله به این موضوع می ­پردازد که چرا نتانیاهو علیرغم رابطه خوب با بایدن، به وی دیرهنگام تبریک گفت. وی در پاسخ این سوال به این موضوع می ­پردازد که نتانیاهو ممکن است بخواهد از از رابطه خوب خود با ترامپ در هفته­  های آخر زمامداری وی استفاده  کند. مواردی که میتینک مطرح می­  کند به قرار زیر می­باشند:

  • اسرائیل در تلاش است تا در روزهای باقیمانده ترامپ در کاخ سفید به لیستی مشترک از افراد و نهادهای ایرانی که در برنامه موشکی ایران فعال هستند دست یابد تا کاخ سفید آنها را مورد تحریم قرار دهد. این اقدام می­ تواند بازگشت به توافق هسته ­ای را برای بایدن سخت­تر نیز بکند.
  • تلاش برای عادی­ سازی روابط اسرائیل با کشورهای بیشتری از قبیل عربستان سعودی، قطر، مراکش و عمان در جریان است و نتانیاهو می­خواهد از فرصت باقیمانده ترامپ برای عادی­  سازی روابط با این کشورها بهره ببرد.
  • با توجه به نزدیک بودن انتخابات اسرائیل، نتانیاهو به فاصله­ گیری از بایدن نیاز دارد تا به مردم اسرائیل نشان دهد که به تنهایی می­تواند اسرائیل را در نظام بین ­الملل زنده نگه دارد. دستاوردهای فوق نیز میتوانند ادامه زمامداری وی را تضمین کنند.
  • ممکن است علیرغم به خطر افتادن روابط ابوظبی با تل آویو، نتانیاهو از فرصت باقیمانده استفاده و الحاق قسمت­ هایی از کرانه باختری را نهایی کند.

 

How Trump’s Defeat Could Mean More Policy Favors for Israel

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟