گزارش بروکینگز از تحرکات امارات در جزایر یمن

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در بخشی از این گزارش آمده است: ابوظبی تمرکز خود را روی جزایر استراتژیک یمن قرار داده است. اماراتی‌ها بی سر و صدا تصمیم گرفته اند تا آنجا که ممکن است از باتلاق یمن خارج شوند و حضور خود را در عدن کاهش دهند.

اما آنها در چندین جزیره کلیدی، بسیار فعال هستند. اخیراً ، تصاویر ماهواره ای نشان داده است که امارات متحده عربی در حال ایجاد یک پایگاه هوایی در #جزیره_میون واقع در تنگه باب المندب است. این جزیره کلید کنترل باب المندب محسوب می شود. میون که به آن پریم نیز گفته می شود ، از دوران باستان مورد توجه امپراتوری های عثمانی و انگلیس بوده است.

ابوظبی همچنین کنترل #جزیره_سقطری در خلیج عدن را در دست دارد. این جزیره بسیار بزرگتر از میون است و 60،000 نفر جمعیت دارد. اماراتی‌ها در این جزیره دارای یک پایگاه نظامی هستند که برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ترافیک دریایی در باب المندب و خلیج عدن استفاده می‌شود.

گزارش های مطبوعاتی اخیر حاکی از این است که گردشگران اسرائیلی پس از عادی سازی روابط بین #اسرائیل و #امارات طی سفر خود به دبی و ابوظبی، از این جزیره نیز بازدید می کنند.

 ریاض و ابوظبی پس از شکست در جنگ یمن به دنبال دستیابی به مناطق استراتژیک یمن هستند تا علاوه بر حفظ وزن خود در مذاکرات صلح، بتوانند از منافع آن مناطق نیز بهره‌مند شوند.

 

 

منبع:@yemenstudies_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟