بازگشت ترامپ به صحنه سخنرانی و سیاست

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

دونالد ترامپ در جمع هوادارانش در اوهایو و در میان شعارهایی چون “نجات آمریکا”، بار دیگر تکرار کرد که در انتخابات ماه نوامبر تقلب صورت گرفته و از حاضران خواست برای بازگرداندن اکثریت جمهوریخواهان در کنگره تلاش کنند.

 

ترامپ در یک سخنرانی یک ساعت و نیمه در ولینبورگ، ضمن انتقاد از سیاست مهاجرتی جو بایدن، آلمان را هم به خاطر قرارداد خط لوله نورد استریم۲ نکوهش کرد. او در میان شعارهایی چون “آمریکای امن” یا “نجات آمریکا” پشت تریبون قرار گرفت.

ترامپ از هواداران خواست بسیج شوند تا جمهوریخواهان بار دیگر اکثریت کنگره را به دست گیرند. در حال حاضر دمکرات‌ها اکثریت شکننده‌ای در سنا و مجلس نمایندگان دارند که ممکن است در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ از دست برود.

این اولین نطق رئیس جمهور سابق آمریکا در یک همایش عمومی بعد از ترک کاخ سفید بود. ترامپ سه هفته قبل در همایش درون حزبی جمهوریخواهان سخنرانی کرده بود. 

هرچند ترامپ پیش‌تر پیرامون کاندیداتوری در انتخابات ۲۰۲۴ اشاراتی داشته، اما در ولینبورگ چیز مشخصی در باره آینده سیاسی خودش نگفت. او هم اینک از نفوذ خود به نفع دوستان جمهوریخواه و وفادارش استفاده می‌کند تا در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آرای بیشتری بیاورند.

اعلام شده که دستکم ۲۰هزار نفر در سخنرانی ترامپ در شهر ولینبورگ اوهایو حضور داشته‌اند. قرار است او در ماه‌های آینده در همایش‌های مشابهی در تگزاس و فلوریدا نطق کند.

USA I Ex-Präsident Donald Trump startet neuen Wahlkampf

ترامپ ۷۵ ساله بعد از هشت ماه هنوز شکست در انتخابات ۲۰۲۰ را قبول نکرده است.

 او سه هفته قبل نیز در همایش درونی جمهوریخواهان در کارولینای شمالی، انتخابات نوامبر را همانند انتخابات کشور جهان سوم دانست و آن را “جنایت قرن” خواند و گفت: «کشورهایی چون روسیه، چین و ایران از نتیجه این انتخابات خشنود شدند.»

او در کارولینا نیز سیاست‌های جو بایدن را موجب به سراشیبی افتادن ایالات متحده دانست و سلف خود را متهم کرد که با رویکردهای مهاجرتی‌اش، آمریکا را به “پناهگاه خارجیان تبهکار” تبدیل کرده است.

جو بایدن بلافاصله پس از روی کار آمدن، سیاست مهاجرتی سختگیرانه ترامپ را معلق کرد و دستور داد دیوارکشی در مرز مکزیک متوقف شود.

دونالد ترامپ سه هفته قبل نیز دیپلماسی خارجی بایدن را “خجالت‌آور” خوانده و او را به بزدلی در قبال ایران متهم کرده بود.  

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟