ائتلاف فتح:حمله هوایی امریکا به حشد در واکنش به رژه موفق روز شنبه بود/تداوم نشست‌های راهبردی بیهوده و وقت‌کشی است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ائتلاف فتح حمله هوایی امریکا به الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه را «واکنش به رژه موفق حشد» دانست و خواستار اخراج نیروهای خارجی از عراق شد.

ائتلاف فتح به رهبری «هادی العامری»، حمله هوایی امریکا به الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه را «در واکنش به رژه روز شنبه حشد» دانست.

در بیانیه ائتلاف فتح آمده است: با دلی مملوء از غم و اندوه با فرزندان غیور و مرزبان الحشد الشعبی (منطقه قائم) وداع می‌کنیم؛ مرزبانانی که در دفاع از مقدسات، کرامت، عزت و حاکمیت عراق در پی حمله هوایی نیروهای اشغالگر امریکایی به شهادت رسیدند.

فتح افزود: نیروهای امریکایی بار دیگر با این عملیات بزدلانه دشمنی و خصومت ناحق خود را نسبت به مردم عراق و فرزندان غیور الحشد الشعبی اثبات کردند.

در ادامه این بیانیه آمده، این بمباران هوایی دلیلی بر خشم امریکا از رژه موفقیت‌آمیز الحشد الشعبی است که چند روز پیش با حضور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار شد.

این ائتلاف اظهار داشت: این حادثه به شکل کاملا آشکار، بیهوده بودن حضور نیروهای امریکایی و خطر آن علیه امنیت و ثبات عراق را اثبات کرد، این نیروها می‌خواهند عراق ناآرام و صحنه منازعات باقی بماند.

فتح تاکید کرد: دولت باید به برنامه خود که به تصویب پارلمان رسیده و به عنوان یکی از شروط رای اعتماد بدان بوده عمل کند؛ شرطی که بر اخراج فوری نیروهای خارجی به ویژه نظامیان امریکایی بدون هیچ گونه تعلل و وقت‌کشی تصریح دارد.

ائتلاف فتح ادامه داد: بیش از یک سال از تشکیل دولت می‌گذرد اما این موضوع همچنان حل نشده باقی مانده و تداوم نشست‌ های مربوط به گفت‌وگوهای راهبردی بدون هیچگونه نتیجه‌ای، امری بیهوده، تعلل وقت‌کشی است.

فتح در پایان از مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست تا درباره این حمله ناجوانمردانه علیه الحشد الشعبی تحقیق کرده و وزارت خارجه نیز با صدور بیانیه‌ای این تجاوز را حمله کند.

منابع امریکایی در پنتاگون پیشتر به «نیویورک تایمز» گفته‌اند که دو موضع هدف قرار گرفته شده در سوریه در حدود ساعت 1 بامداد به وقت محلی و با استفاده از جنگنده‌های F-15 و F-16 انجام شده است و بمب‌های 500 و 2هزار پوندی را که با ماهواره هدایت می‌شود به این مواضع شلیک کرده‌اند.

 

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟