نوه فعال کارگری و حقوق مدنی آمریکا در کاخ سفید 

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
جولی رودریگز، نوه سزار چاوز، به عنوان مدیر مناسبات درون‌دولتی جو بایدن، در خدمت یک رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است

یک دهه پیش وقتی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای تقدیم یک بنای یادبود ملی به سزار چاوز، از رهبران جنبش مدنی آمریکا به کالیفرنیا سفر کرد، گروهی از خویشاوندان این فعال کارگری با رئیس‌جمهور عکس یادگاری گرفتند.

جولی چاوز رودریگز، نوه سزار چاوز، رهبر کارگران لاتین‌تبار بخش کشاورزی آمریکا،  به عنوان یکی از کارمندان اوباما که همراه با هیئت رییس‌جمهوری به این سفر رفته بود با تاکید بر این که این یک سفر کاری است و نه خانوادگی، و برای آن که جلب توجه نکند، مایل به حضور در عکس نبود و با اصرار ولری جرت، مشاور ارشد اوباما حاضر شد که در عکس باشد.

جولی رودریگز اکنون به عنوان مدیر مناسبات درون‌دولتی جو بایدن، در خدمت یک رئیس‌جمهور دیگر ایالات متحده آمریکا است.

رودریگز در این سمت همراه با کارمندانش، به نیازهای دولت‌های محلی و ایالتی و همچنین پورتوریکو و دیگر قلمروهای آمریکا رسیدگی می‌‌کند.

ولری جرت، که در دولت اوباما، مدیر رودریگز بود او را کارمندی متعهد توصیف کرده که علی‌رغم داشتن سابقه و شهرت خانوادگی، از آن استفاده نمی‌کند.

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید، اخیرا در یک نشست خبری با حذف «چاوز» از نام او، تنها با فامیلی رودریگز از او یاد کرد.

 

سسیلیا مونز، که در دولت اوباما به مدت پنج سال مناسبات درون‌دولتی را برعهده داشت، گفت:‌ «نام خانوادگی چاوز بخشی از هویت اوست اما به دلیل مهارت و شایستگی‌اش و همچنین از آنجا که این خواست بایدن بود، در این سمت مشغول به کار است.

رودریگز از جمله لاتین‌تبارهایی است که در کاخ سفید درباره مسائل مختلفی از ارتباطات گرفته تا سیاست‌گذاری به بایدن مشاوره می‌دهند. فعالان لاتین‌تبار در‌ آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ از بایدن بابت کم‌کاری در ارتباط رای‌دهندگان لاتین‌تبار انتقاد کرده بودند.

تندیس برنزی سزار چاوز، فعال حقوق مدنی لاتینو-آمریکایی، اکنون از جمله مجسمه‌هایی است که در دفتر کار ریاست‌جمهوری آمریکا قرار دارد. جولی سزار رودریگز گفته است از این که مجسمه پدربزرگش در دفتر بایدن است و از این که «خدمات خانوادگی آنان در مهم‌ترین دفتر کار جهان به رسمیت شناخته شده، عمیقا احساس غرور می‌کند.»

جیل بایدن، بانوی اول آمریکا چند هفته پیش و برای شرکت در یادبود سزار چاوز، به مناسبت سالروز تولد او در ۳۱ ماه مارس به کالیفرنیا سفر کرد. او از زمین ۴۰ جریبی خانوادگی چاوز که اولین مقر اتحادیه کارگران مزارع ایالات متحده است، دیدن کرد.

این مکان در شهر دلانو کالیفرنیا، محلی است که چاوز دو بار و در اعتراض به تهدید آفت‌کش‌ها در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۸۸ ، ۲۵ و ۳۶ روز اعتصاب غذا کرد. این مکان امسال محل واکسیناسیون هزاران نفر از کارگران مزارع برای کووید-۱۹ بوده است.

جولی رودریگز چاوز، ۴۳ ساله، نوه دختری سزار چاوز است. سزار و هلن چاوز، اجداد او، تمامی وقت خود را وقف سازمان «اتحادیه کارگران مزارع آمریکا»‌ کردند.

او در میان جنبش کارگران مزارع بزرگ شد و در کمپین‌ها، راهپیمایی‌ها و جلسات اتحادیه فعال بود.

رودریگز در سال ۲۰۰۰ در رشته مطالعات آمریکای لاتین از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی فارغ‌التحصیل شد و در بنیاد سزار چاوز مشغول به کار شد و سپس در سال ۲۰۰۸ به عنوان داوطلب وارد کارزار انتخاباتی اوباما در کلروادو شد.

قبل از آن که ولری جرت، مشاور ارشد اوباما، چاوز را در کاخ سفید استخدام کند، او در وزارت کشور آمریکا مشغول به کار بود.

جرت گفته است به دلیل «خوشنامی، پرکاری، و شایستگی» چاوز و همچنین تمرکز بر تکثرگرایی و انعکاس صداهای بیشتر، او را استخدام کرده است.

کمی قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما در ژانویه ۲۰۱۷، رودریگز مدیر دفتر ایالتی کامالا هریس شد، که در آن زمان در کالیفرنیا سناتور بود. رودریگز سپس به عنوان مدیر سیاسی و رییس ستاد سفر خانم هریس، در کمپین ریاست جمهوری ۲۰۲۰ فعال شد. او سپس برای کمک به ارتباط با جامعه لاتین‌تبا در آمریکا، به کمپین بایدن پیوست و پس از پیروزی بایدن در انتخابات به مدیریت دفتر درون‌دولتی مارده شد.

 

 

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟