یک استراتژی موفق آمریکا در سوریه باید بر قلب و ذهن جوانان سوری متمرکز باشد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

اندیشکده آمریکایی «انستیتو میدل ایست» در تحلیلی به قلم «محمد بکر غبیس» می‌نویسد: «ایالات‌متحده باید با ارائه کمک‌های مالی، به سوری‌های فاقد سکنه کمک کند تا به خیال راحت به خانه‌های خود بازگردند و زندگی خود را مجدداً از نو آغاز کنند. برای تحقق این امر، ایالات‌متحده باید در مناطقی از کشور که نسبتاً امن می‌باشد، تعامل خود را با مردم سوریه به‌خصوص جوانان افزایش دهد.»

در بخش زیر به نکات و گزاره‌های اصلی یادداشت اشاره می‌کنیم

  • یک استراتژی طولانی‌مدت و مؤثر در سوریه باید تعامل توانمندانه با جوانان سوری را به یک مسئله اساسی در سیاست خارجی آمریکا تبدیل کند. تأمین بودجه برای ثبات بخشی به جوامع محلی مدنی سوریه و سرمایه‌گذاری بر جوانان سوریه دو ابزار تأثیرگذار در سیاست خارجی هستند. ارتباط با گروه‌های بزرگ و کوچک قومی مکانیسم مؤثر برای دیپلماسی آمریکا در سوریه و به‌طور بالقوه مدلی برای سایر بخش‌های سوریه است که ایالات‌متحده می‌تواند به بازسازی آن کمک کند.
  • دیپلماسی ایالات‌متحده برای تقویت آتش‌بس و ایجاد ثبات در جوامع محلی که خود را از افراط‌گرایی در منطقه شمال غربی رهایی داده، حیاتی است. درحالی‌که پایگاه نظامی امریکا در تنف، در جنوب سوریه، نمی‌تواند در درازمدت ثبات منطقه را حفظ کند، این پایگاه می‌تواند به‌عنوان یک پایگاه امنیتی عمل کرده و به دیپلماسی امریکا به نفع جوامع محلی که نیازمند مساعدت فنی و ظرفیت‌سازی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت هستند، کمک کند.»

نویسنده در بخش پایانی یادداشت می‌نویسد: «ثبات در سوریه می‌تواند حاصل شود، مشروط بر این‌که ایالات‌متحده با ائتلاف محلی و شرکای خود درصحنه میدانی همکاری کند. استفاده از منابع مالی برای ثبات سازی در قالب ابتکارات حکمرانی یکی از راه‌های عادی برای احیای امید جوانان سوری است. استفاده از امید، عزم و استقامت آن‌ها درنهایت کلید شکست بشار اسد در سوریه خواهد بود.»

 

 

https://www.mei.edu/publications/successful-us-strategy-syria-must-focus-hearts-and-minds-syrian-youth

 

منابع پژوهش در دفتر اندیشکده موجود است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟