گزارشی از تلاش ناکام سعودی برای تسلط بر البیضاء

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در ماه اوت گذشته نیروهای صنعا توانستند القاعده و داعش را در مناطق ولد ربیع و اطراف آن در البیضاء شکست داده و آن‎ها را به استان‎های مجاور فراری دهند. در آن عملیات انصارالله توانست 1000 کیلومتر مربع را آزاد کند و حداقل 250 نفر از نیروهای القاعده و داعش را به درک بفرستد.

سعودی پس از این شکست با هماهنگی نیروهای اصلاح، فراری‎ های البیضاء را در منطقه الصعید شبوه جمع کرد و به صالح الشاجری فرمانده سلفی تیپ أماجد عربستان در لودر دستور داد تا به آن‎ها آموزش بدهد. در این بین وظیفه مسلح و مجهز کردن آن‎ها را نیز به سعد العولقی فرمانده دوم داعش، دادند. وی در مسیر انتقال تجهیزات متوسط وسبک از عدن به شبوه، دو بار تجهیزات را از دست داد. یک بار این تجهیزات به دست نیروهای الحزام در عدن گرفتار شد و بار دوم نیروهای قبیله آل حمیقان در لحج آن را تصرف کردند.در هر دو مورد با ورود ارتش عربستان به مسئله و فشار بر امارات، تسلیحات گرفتار شده آزاد شد. روند مذکور در نبرد اخیر و پس از آن همچنان در جریان است.

نیروهای اطلاعاتی صنعا با رصد تحرکات الشاجری توانستند به مراکز تعلیم القاعده و داعش در زیر نام حکومت شرعیه دست پیدا کنند. بیشتر این پادگان‎ ها در المحفد و احور در ابین و برخی در نقاط پراکنده دیگر قرار گرفته و نیروهای جدید جذب و با حمایت مالی و تجهیزاتی سعودی مسلح می‎کرد. در این بین، بیانیه حمایتی عبدالله المحیسنی، فرمانده عربستانی گروه تروریستی تحریر الشام سوریه برای روحیه دادن به نیروهاس شکست خورده، صادر شد. وی همچنین در تلاش است تا برخی از نیروهای واقع در سوریه را برای نبرد در جبهه ‎های یمن وارد این کشور کند.

تمام موارد مذکور نشان دهنده است که سعودی برای استفاده مجدد از نیروهای القاعده و داعش و حتی سلفی‎ های فرامرزی در تلاش است و نباید جبهه البیضا و جنوب مارب را فتح شده تصور کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟