سقوط ارزش ریال در عدن / دلار وارد کانال 1000 ریال شد!

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
پس از انتشار اخبار چاپ اسکناس‌های جدید توسط دولت هادی و ورود آنها بدون هیچ پشتوانه ای به مناطق تحت کنترل دولت هادی و نیز بالاگرفتن اختلافات بین عربستان و امارات، در هفته های اخیر شاهد سقوط ارزش ریال در مقابل دلار بودیم تا جایی که دیروز هر دلار در بازار عدن به قیمت 1000 ریال معامله شد!

احمد بن دغر رئیس شورای مشاوران دولت هادی پس از سقوط ارزش ریال در غیاب مدیرتیت مسئولین دولت هادی، طی نامه ای از عربستان سعودی خواست تا برای جلوگیری از فاجعه اقتصادی فوراً مداخله کند. بن دغر با اشاره به اینکه در ژانویه 2018 که نرخ هر دلار از پانصد ریال فراتر رفته بود از پادشاهی سعودی درخواست دخالت کرده و آنها در پاسخ سپرده دو میلیارد دلاری را به بانک مرکزی ارائه دادند، از عربستان خواست تا بار دیگر با کمک دلاری خود، اقتصاد مناطق تحت کنترل دولت هادی را نجات دهد.
سقوط ارزش ریال و در پی آن افزایش مشکلات اقتصادی در مناطق تحت کنترل دولت هادی موجب اعتراض کارشناسان و نارضایتی مردم در این مناطق شده است. این درحالی است که سیاست های اقتصادی انصارالله در مناطق تحت کنترل خود همچنان ارزش ریال را ثابت نگه داشته و هر دلار در صنعا هم اکنون 600 ریال یمنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟