تماس‌های مسکو با گروه طالبان مطابق با قطعنامه شورای امنیت است

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید که مسکو با حفظ خطوط ارتباطی خود با گروه طالبان و تلاش برای متقاعدسازی سران این گروه به مذاکره با دولت افغانستان، در حال اجرای قطعنامه مصوب شورای امنیت است.

به گزارش اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفتگو با شبکه یک تلویزیون روسیه که به میزبانی «ولادیمیر سولویوف» اجرا شد، گفت که در ماه مارس ۲۰۲۰ شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن از تلاش‌ها برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی استقبال کرد.

زاخاروا در ادامه افزود: «ما در حال اجرای این قطعنامه شورای امنیت هستیم. ما به عنوان یک کشور از آن حمایت می‌کنیم و در حال اجرای آن در سطح عملی هستیم. هیچ تناقضی [در این باره] وجود ندارد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اقدامات آمریکا در افغانستان طی ۲۰ سال گذشته را غیر منطقی خواند. بر اساس این گزارش، ماریا زاخارووا گفت: «امروز، ما شاهد بیانیه‌هایی هستیم که برخی مدعی منطقی بودن اتمام عملیات (نظامی) آمریکا در افغانستان هستند. این درست نیست. این اتمام منطقی کار نیست، بلکه کوتاهی (آمریکا) است».

وی افزود: «بیست سال زمان طولانی است. و در تمامی این مدت، آمریکا علیرغم تمامی درخواست‌های عمومی مطرح شده و تعهدات خود، هیچگاه گزارشی نه تنها به شورای امنیت سازمان ملل، بلکه به جامعه جهانی نیز ارائه نکرد».

لازم به ذکر است خروج غیر مسئولانه آمریکا از افغانستان بدون اندیشیدن به تبعات و عواقب عدم تعهد واشنگتن در قبال این کشور، منجر به ایجاد جنگ داخلی میان نیروهای دولتی افغانستان و گروه طالبان در این کشور شده است؛ موضوعی که ایالات متحده همواره از قبول آن طی روزهای گذشته طفره رفته و مسئولیتی در قبال این خروج غیر مسئولانه نپذیرفته است.

گفتنی است که فرآیند صلح افغانستان از سپتامبر سال گذشته در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و تا دور کنونی گفتگوها که از روز شنبه آغاز شد، ادامه یافته است.

 

 

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟