تعهد معاون بلینکن به “محدودسازی” توسعه هسته‌ای روسیه و چین

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل به محدودسازی “گسترش هسته‌ای” روسیه و چین متعهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تاس، بونی جنکینز، معاون تازه منصوب وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرد، گفت: مشتاق آغاز کارم هستم و از این به بعد شما بیشتر درباره کنترل تسلیحات و ثبات استراتژیک از من خواهید شنید.

او که معاون آنتونی بلینکن است، افزود: من به کاهش خطر جنگ هسته‌ای از طریق کنترل تسلیحاتی موثر، کاهش اشاعه هسته‌ای روسیه و چین، تقویت امنیت زیستی و پیگرد مسوولیت‌پذیری بابت استفاده از تسلیحات شیمیایی متعهد میشوم.

به گفته او، آمریکا باید “ائتلاف‌های اروپا-آتلانتیک و هند-اقیانوسیه ما را برای بازدارندگی و دفاع بهتر مقابل رشد تهدیدات تقویت کند.” جنکینز گفت: ما همچنین باید به توسعه و تقویت هنجارهای رفتار مسوولانه در فضا پرداخته و با فناوری‌های نوظهور که ثبات استراتژیک را تهدید میکنند، دست و پنجه نرم کنیم.

روز چهارشنبه ۲۸ ژوئیه، ژنو میزان دور جدیدی از رایزنی‌های روسیه – آمریکا با محوریت ثبات استراتژیک خواهد بود. هیات روسیه به ریاست سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه این کشور و هیات آمریکایی به رهبری وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه حاضر میشوند. جنکینز در هیات آمریکایی حاضر میشود.

ریابکوف پیشتر به پایگاه خبری تاس گفت، روسیه در نظر دارد تا به صورت جامع به بررسی تمام جنبه های مسائل ثبات استراتژیک پرداخته، خطرات و چالشهای بالقوه را ارزیابی کرده و همچنین چارچوبی برای فعالیت مشترک آتی در این زمینه فراهم کند.

در جریان نشست ۱۶ ژوئن در ژنو، رهبران روسیه و آمریکا در بیانیه مشترکی گفتند که دو طرف قصد دارند گفتگوی جامعی درباره ثبات استراتژیک داشته باشند. علاوه بر این، روسیه و آمریکا میخواهند رایزنی‌ها درباره امنیت سایبری، تبادل زندانیان و کنترل تسلیحاتی را آغاز کنند.

 

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟