افشای جزئیات جدید از حضور هیئت عمانی در صنعا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اوایل ماه ژوئن سال جاری میلادی هیئتی عمانی  به همراه محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن وارد صنعاء شدند. در طی این سفر چند روزه، دیدارها و گفتگوهای مختلفی پیرامون حل بحران یمن و برقراری صلح صورت گرفت اما در نهایت با مانع تراشی طرف سعودی این مذاکرات به نتیجه نرسید.

سید عبدالملک الحوثی امروز در بخشی از سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال جدید هجری قمری با اشاره به مذاکرات صلح و سفر هیئت عمانی به صنعا گفت: ما برای برقراری صلح در یمن چندین طرح ارائه کردیم و زمانی که عمانی‌ها به صنعاء آمدند، طرح‌های مهمی دادیم… ولی مشکل اصرار کشورهای ائتلاف به تداوم تجاوز، محاصره و فریب است.
پس از ایراد این سخنان محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در گفتگو با شبکه المسیره  جزئیات جدیدی از ابتکار رهبر انقلاب یمن که به هیأت عمانی ارائه شد را بیان کرد.

🔸وی گفت طبق دستور سید عبدالملک الحوثی ما در سفر هیئت عمانی به صنعا ابتکار #مأرب را ارائه کردیم. ایشان تأیید کردند که پرونده بشردوستانه در اولویت است.
این ابتکار در 9 بند ارائه شد و هیچ مورد یک طرفه و ناعادلانه‌ای نداشت و شرایط صلح را برآورده می کرد.
در این طرح بر عدم حمله به شهروندان و بازگشایی مراکز سوخت رسانی تاکید شده بود.
همچنین تصریح شده بود که درآمد کشتی های حامل مشتقات نفتی در الحدیده به نفع مردم هزینه شود و تعهد به سهام سایر استان های دارای نفت و گاز و تشکیل کمیته مشترک برای تعمیر خط لوله صافر – رأس عیسى نیز بیان شده بود.
همچنین عنوان شد که برای حفظ امنیت و ثبات و بیرون راندن عناصر القاعده و داعش باید یک اداره مشترک از مردم استان مارب ایجاد شود و آزادی رفت و آمد، آزادی همه افراد ربوده شده، جبران خسارت افراد آسیب دیده و بازگشت آوارگان از مارب نیز تضمین شود.
ایشان چشم اندازی از پرونده‌های دیگر هم ارائه داد و سپس چندین درخواست از هیئت عمانی دریافت کردیم و به آنها پاسخ دادیم.

وی در پایان افزود ما هنوز راه را برای میانجیگری عمانی ها باز نگه داشته ایم و همچنان تلاش‌های قابل تقدیری در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟