آنکارا، صحنه درگیری شهروندان و مهاجرین سوری

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
با افزایش حساسیت ها در مورد وضعیت مهاجران و پناهندگان سوری و افغانی در ترکیه شب گذشته محله آلتین داغ آنکارا شاهد درگیری هایی اگرچه محدود اما شدید میان گروهی از شهروندان ترک و مهاجران سوری بود.

پس از درگیری شخصی یک سوری با یک ترک در همین محله که به ضرب و جرح جوان ترک انجامید و انتشار تصاویر و خبر این حادثه باعث افزایش تنش در محله شده و گروهی از افراد به مغازه ها و اماکن مخصوص به سوری ها حمله بردند که در نتیجه آن چند شهروند سوری زخمی شدند. این حوادث با دخالت پلیس و دعوت از مردم برای حفظ خونسردی خود و نیز برخورد با عوامل تشنج ساز در ساعات میانی شب به پایان رسید.
این حادثه از سوی جناح حاکم و جناح مخالف دولت با واکنش های مختلفی همراه بود. در حالی که جناح مخالف این حجم از تشنج را نتیجه فعالیت های نفرت پراکنانه جناح مخالف در مورد پناهندگان سوری می داند و آنها را متهم پوپولیسم میکند جناح مخالفن نیز این وضعیت را نتیجه سوء مدیریت دولت در مساله پناهندگان عنوان می سازد.
در حالی که یاسین آکتای از افراد شناخته شده حزب حاکم با این سخن که خود مردم ترک حاضر در ترکیه نیز مهاجر هستند و باید با مهاجران جدید رفتاری مشفقانه داشته باشند موجی از انتقادات را علیه او به همراه داشت، اظهارات افرادی از جناح مخالف در خصوص محاکمه فرمانداران و فرماندهان مناطق مرزی شرقی ترکیه در دوره پس از دولت عدالت و توسعه به دلیل تعلل در مواجهه و مقابله با موج مهاجرت افغان ها باعث تشدید فضای رادیکال سیاسی در این موضوع شد.
پلیس آنکارا با اعلام این که در حوادث شب گذشته 76 نفر دستگیر شده اند، 38 نفر از دستگیر شدگان را دارای سوء سابقه کیفری معرفی کرد.
به نظر می رسد رفته رفته همچنان که انتظار می رفت مساله مهاجران و پناهندگان تبدیل به مساله اصلی ترکیه شده و یکی از عرصه های رویارویی دو جناح سیاسی در کشور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟