قیلیچداراوغلو: برای حل مساله پناهندگان افغانی دولت باید وارد مذاکره با ایران شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
او با بیان این که کشور در مرحله ای سخت به سر می برد مسئولیت تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی و دیپلماتیک موجود کشور را متوجه حزب حاکم دانست

او با اشاره به این که بدنه مردمی حزب حاکم دچار ریزش شده است، وعده های دولت آینده بدون حزب عدالت و توسعه را نیز بیان کرد. او با تاکید بر این که حزب حاکم در حال دوقطبی سازی در جامعه است خواستار طمانینه و آرامش تمام طرفهای فکری و سیاسی در جامعه شد.
او همچنین دولت را متهم به چشم پوشی از رفتارهای غیرقانونی افراد خودی کرده مدعی شد که دو معاون وزیر مرتکب ۱۱۱ عنوان مجرمانه شده اند و در ارتباط با شبکه های مافیایی زیرزمینی هستند.
قلیچ دار اوغلو بر تحولات درون حزب خود نیز تاکید کرده و مدعی شد که حزب جمهوری خلق در ۱۰ سال گذشته تغییرات فراوانی را پشت سر گذاشته است.
قلیچ داراوغلو با تاکید بر این که در صورت رسیدن به قدرت سیاست خارجی ترکیه را ۱۸۰ درجه تغییر خواهد داد مساله بازگرداندن پناهجویان سوری به کشورشان را اولویت اول دولت آینده او در صورت پیروزی عنوان کرد.
او با اشاره به مساله افغاستان گفت: جوانان افغانی موج موج در حال ورود به کشور ما هستند و ما برای جنگیدن در حال اعزام جوانان خودمان به کشور آنها هستیم. بیش از ۱ میلیون پناهنجوی افغانی در حال حرکت به سوی ترکیه هستند. باید در این مورد با ایران وارد مذاکره شوند اما این کار را نمی کنند. در حالی که معاهدات اجازه اعاده این افراد به ایران را می دهد اما این کار را هم نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟