حکمتیار حمایت کامل خود از طالبان را اعلام کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 در شرایطی که گمانه‌زنی‌ها درباره تدارک طالبان برای تشکیل دولت در افغانستان ادامه دارد، رهبر حزب اسلامی افغانستان حمایت خود و حزبش را از تشکیل این دولت خبر داد.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آناتولی به سوالات این رسانه ترکیه‌ای درباره مسائل کنونی افغانستان و روابط این کشور و ترکیه پاسخ داد.

حکمتیار در این مصاحبه تاکید کرد، حزب اسلامی افغانستان فارغ از حضور یا عدم حضور او در دولت آینده افغانستان، از تشکیل آن توسط طالبان حمایت خواهد کرد.

رهبر حزب اسلامی افغانستان تصریح کرد: «ما هیچ شرطی برای مشارکت در دولت (آینده افغانستان) نداریم به غیر از اینکه افراد واجد شرایط تعیین شوند.»

این سیاستمدار ۷۴ ساله که در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ نخست‌وزیر افغانستان هم بود، به خبرگزاری آناتولی گفت: «ما چندان مایل نیستیم که در دولت جدید شریک باشیم (اما) ما از طالبان به هر نحوی که دولت تشکیل می‌دهند، بدون قید و شرط حمایت می‌کنیم.»

حکمتیار با تاکید بر اینکه او و حزب اسلامی افغانستان اعتقادی به مزیت دولت‌های ائتلافی ندارد چرا که دولت‌های ائتلافی همیشه شکست خورده‌اند، افزود: «ما با طالبان برادر هستیم و بین ما اجماع وجود دارد.»

رهبر حزب اسلامی افغانستان در مصاحبه با آناتولی تاکید کرد، ترکیه یکی از بهترین دوستان افغانستان است و همیشه در کنار مردم افغانستان ایستاده و در همه زمینه‌ها از آنها حمایت کرده است.

روز دوشنبه نماینده رسمی جنبش طالبان اعلام کرد که تمامی نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان خارج شده‌اند و اکنون سراسر این کشور تحت کنترل نیروهای طالبان قرار دارد.

پنتاگون نیز پرواز آخرین هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی از کابل را تأیید کرد.

از سوی دیگر  پس از خروج آخرین هواپیمای نظامی آمریکا از فرودگاه کابل که نقطه پایانی بر اشغالگری ۲۰ ساله این کشور در افغانستان محسوب می شود، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اعلام پیروزی گفت که این موفقیت «به همه ما (افغان ها) تعلق دارد».

ذبیح الله مجاهد همچنین با اشاره به پایان خروج آمریکایی ها گفت: ما خواهان روابط خوب با آمریکا و جهان هستیم. از روابط دیپلماتیک خوب با همه آنها استقبال می کنیم.

وی همچنین بامداد سه شنبه، پس از خروج آخرین هواپیمای آمریکا از کابل در پیامی توییتری نوشت: ۱۲ امشب آخرین نظامیان آمریکایی از میدان هوایی کابل خارج شدند. و این گونه کشور ما کاملاً آزاد و مستقل شد.

طبق گزارش ها، گفته می شود که رهبران طالبان نیز در حرکتی نمادین، اقدام به قدم زدن در باند پروازی فرودگاه کابل پس از خروج آمریکاییها کرده اند. اعضای طالبان نیز به نشانه پیروزی و شادی، اقدام به شلیک هوایی کردند، به طوری که مجاهد در پیامی توئیتری در توضیح علت این شلیک ها، به مردم اطمینان خاطر داد که نگران نباشند.

 

منبع:http://alwaght.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟