توافق مصر و اسرائیل برای کنترل مرزها در غزه و پیام‌های اطمینان‌بخش به حماس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
توافق مصر و اسرائیل برای کنترل مرزها در غزه و پیام‌های اطمینان‌بخش به حماس
یکی از رهبران حماس اعلام کرد این گروه چندین پیام اطمینان‌بخش از سوی قاهره پس از دیدار السیسی و بنت دریافت کرده است.

یکی از رهبران حماس اعلام کرد این گروه چندین پیام اطمینان‌بخش درباره اتخاذ گام‌های عملی و فوری برای بازسازی نوار غزه و بهبود اوضاع معیشتی در مقابل حفظ آتش‌بس و کاهش تنش توسط گروه‌های فلسطینی از سوی قاهره پس از دیدار «عبدالفتاح السیسی» و «نفتالی بنت» دریافت کرده است.

این عضو ارشد حماس تاکید کرد: این گروه هیچ نشانه‌ای از سوی مصر درخصوص نقل و انتقالات کالا و یا تردد افراد از گذرگاه رفح دریافت نکرده است و اخبار منتشر شده درباره توافق قاهره و تل‌آویو برای تسهیل ورود کالاها اهمیت چندانی ندارد.

وی گفت: مقاومت به خوبی می‌داند که چطور زرادخانه نظامی خود را به دور از گذرگاه‌ رفح توسعه دهد برخلاف ادعاهای همیشگی طرف اسرائیلی که تلاش دارد اینگونه ترویج دهد که انبار تسلیحات گروه‌های مقاومت در نزدیکی گذرگاه رفح است تا مناسبات مصر و نوار غزه را خدشه‌دار کند.

این عضو حماس تاکید کرد: نوار غزه آزادی خود را گدایی نمی‌کند و قادر به کسب آن است اما در نهایت مقاومت و گروه‌های آن میانجیگری طرف‌های عربی و بین‌المللی را لحاظ می‌کند که در تلاش برای دستیابی به راهکاری برای این منازعه هستند.

وی درباره قرارداد تبادل اسرا با اسرائیل گفت: حماس حتی یک وجب هم درباره این پرونده عقب نخواهد نشست و با تمام جزئیات اعلام شده بر سر این پرونده اصرار دارد.

این رهبر حماس تاکید کرد: هر چقدر که وقت سپری می‌شود، بر پیچیدگی این پرونده افزوده می‌شود، ما اخیرا اعلام کردیم که شرط جدیدی برای گنجاندن اسامی 6 اسیر فلسطینی که اخیرا از زندان جلبوع فرار کردند، مطرح کردیم.

وی اظهار داشت: طرف مصری به ما اطلاع داده که نشستی درباره عملیات تبادل اسرا برگزار خواهیم کرد.

در همین موازات، منابع دیپلماتیک مصری اظهار داشتند: سفر اخیر نفتالی بنت به مصر در به جریان افتادن گفت‌وگوهای آتش‌بس با فلسطینی‌ها سهیم بوده است و طی روزهای آتی شاهد گام‌های جدیدی در این باره خواهیم بود.

این منابع افزودند: به طور مثال درخصوص بازسازی غزه و تحویل اسرای حماس پیشرفت خوبی حاصل شده است و دولت جدید اسرائیل در تلاش برای کسب موفقیت در سایه شکنندگی ائتلاف کنونی است.

در این میان، یک تیم مهندسی مصری از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شده تا هماهنگی‌های لازم با گروه‌های فلسطینی درباره روند بازسازی غزه را به عمل آوردند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟