العربی الجدید: چند نامزد انتخابات عراق به علت تلاش برای تقلب از رقابت محروم خواهند شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
العربی الجدید: چند نامزد انتخابات عراق به علت تلاش برای تقلب از رقابت محروم خواهند شد
تا چند روز آینده، برخی نامزدهای انتخابات عراق به علت تخلف‌ در تبلیغات انتخاباتی و تلاش برای تقلب در انتخابات از نامزدی محروم می‌شوند.

یک مقام عراقی خبر داد که تا چند روز آینده برخی نامزدهای انتخابات عراق به علت تخلف‌ در تبلیغات انتخاباتی و تلاش برای تقلب در انتخابات از نامزدی محروم می‌شوند.

اوایل ماه جاری میلادی دفتر نخست‌وزیر عراق از خنثی کردن یک عملیات تقلب در انتخابات خبر داد و اعلام کرد که شبکه درهم‌تنیده‌ای از مقامات ازجمله تعدادی از چهره‌های سیاسی و پارلمانی کنونی و سابق و برخی کارمندان کمیساریای عالی مستقل انتخابات در این عملیات دست داشته‌اند.

یک مقام عراقی که نخواست نامش فاش شود، تأکید کرد که تحقیقات درباره موضوع تلاش برای تقلب در انتخابات در عالی‌ترین سطح ادامه دارد و شواهد و مدارکی به دست آمده که اتهامات برخی افراد را قطعی می‌کند.

این مقام افزود که به موجب این تحقیقات برخی نامزدها ازجمله چند نماینده مجلس کنونی در تلاش برای تقلب در انتخابات دست داشته‌اند و تأکید کرد که به‌زودی طی حکمی این افراد از نامزدی در انتخابات محروم خواهند شد و تعدادی هم جریمه می‌شوند.

به گفته این مقام تلاش‌ها برای تأمین امنیت و سلامت انتخابات با جدیت ادامه دارد.

در همین راستا، ریاست پارلمان اقلیم کردستان با انتشار بیانیه‌ای خواستار افزایش نظارت بر روند اجرای انتخابات در مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد شد.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت تأمین فضای مناسب برای رأی دادن آوارگان و پناهجویانی که نتوانسته‌اند به سکونتگاه‌های خود برگردند به خصوص در کرکوک و دشت نینوا و سنجار تأکید شده است.

پیش از این «عبدالحسین الهنداوی»، مشاور ویژه نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات، تأکید کرد که بیش از 500 ناظر خارجی بر روند اجرای انتخابات در عراق نظارت خواهند داشت.

او گفت که عراق آماده میزبانی از 500 ناظر خارجی است و افزود که 130 ناظر از سازمان ملل و همین تعداد از اتحادیه اروپا و مابقی از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و برخی از کشورهای دیگر ازجمله روسیه خواهد بود.

الهنداوی تأکید کرد که مسئولیت سازمان ملل و ناظران خارجی منحصر به نظارت بر روند اجرای انتخابات و ارزیابی نحوه رأی‌گیری می‌شود و ابراز امیدواری کرد که این انتخابات به لحاظ نبود تقلب و تخلف و امنیت و اعتمادسازی بهتر از انتخابات‌های سابق عراق باشد.

انتخابات پیش از موعد عراق که از اصلی ترین مطالبات معترضان در این کشور بود در 10 اکتبر برگزار خواهد شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟