تاکید بارزانی و وزیر بازرگانی ترکیه بر رفع موانع گسترش روابط تجاری و اقتصادی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه در دیدار با «محمد موش»، وزیر بازرگانی روابط اقتصادی و تجاری اقلیم کردستان با ترکیه را مهم و استراتژیک خواند.

بارزانی در این دیدار گفت فرصت های سرمایه گذاری ترکیه در اقلیم کردستان بسیار هموار و گسترده است و راه تجارت ترکیه به بازار بزرگ عراق از اقلیم کردستان می گذرد بنابراین استراتژی و تفکر جدید ترکیه در خصوص گسترش زمینه های تجاری و فعالیت اقتصادی در اقلیم کردستان و عراق باید بیش از تجارت بر سرمایه گذاری متمرکز شود.

دو طرف بر تمایل خود برای تقویت روابط تجاری اقلیم کردستان و عراق با ترکیه تاکید و بر سر لزوم رفع همه موانع در راه گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور و حل آن توافق کردند.

رئیس اقلیم کردستان همچنین اشاره کرد که قانون سرمایه گذاری در اقلیم کردستان قانونی مورد استقبال است و سرمایه گذاری خارجی را تشویق می کند.

بارزانی آمادگی اقلیم کردستان برای ارائه همه تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری و تجارت ترکیه با اقلیم کردستان و عراق را اعلام کرد.

از طرفی دیگر وزیر بارزگانی ترکیه بر تمایل کشورش به توسعه روابط تجاری و گسترش فعالیت های اقتصادی در اقلیم کردستان تاکید، و به نمونه هایی موفق از سرمایه گذاری ترکیه در کشورهای منطقه که امکان تکرار آن در اقلیم کردستان و گسترش آن به سایر مناطق عراق اشاره کرد.

در ادامه‌ی این دیدار کە با حضور جمعی از وزرای دولت اقلیم کوردستان، سفیر ترکیە در عراق و هیئت اقتصادی ترکیە انجام گرفت، تأثیرات شیوع ویروس کرونا بر امور بازرگانی و فعالیت‌های اقتصادی، حجم بازرگانی و صادرات و واردات بین اقلیم کوردستان و ترکیە، نظام بانکی و انتقال پول و امور مربوط به گردشگری موردگفتگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟