حزب دموکرات: ترور سران اتحادیه میهنی موجب مشکلاتی در میان کردها شده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک عضو شاخص حزب دموکرات کردستان خبر داد که ترور برخی سران اتحادیه میهنی موجب مشکلاتی در میان نیروهای سیاسی کرد شده است.

«ماجد شنکالی»، از سران حزب دموکرات کردستان، تأکید کرد که رهبری نیروهای سیاسی شیعی برای تشکیل دولت جدید در عراق با جریان صدر خواهد بود و خبر داد که ترور برخی سران اتحادیه میهنی موجب مشکلاتی در میان نیروهای سیاسی کرد شده است.

او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که جنبش «الجیل الجدید» و «اتحاد اسلامی کردستان» چنان‌که خودشان اعلام کرده‌اند در روند مذاکرات تشکیل دولت جدید عراق حضور نخواهند داشت.

شنکالی گفت که حزب دموکرات و حزب اتحادیه میهنی روی هم رفته حدود 50 کرسی دارند و تلاش می‌شود که به صورت متحد برای مذاکرات تشکیل حکومت جدید به بغداد بروند.

وی گفت که موضوع ترور «ملا بختیار» و مسائل داخلی حزب اتحادیه میهنی موجب مشکلاتی شده اما تلاش می‌شود که این مسائل در سطح داخلی بماند و کردها در بغداد متحد باشند.

این عضو شاخص حزب دموکرات کردستان گفت که رهبری تشکل‌های سیاسی شیعی تشکیل‌دهنده دولت جدید با جریان صدر خواهد بود و اپوزیسیون داخلی با حدود 90 کرسی تشکیل خواهد شد.

وی افزود که واقعیت شمارش آرا نشان‌دهنده مطابقت نتایج شمارش دستی با نتایج شمارش الکترونیک است.

او ابراز امیدواری کرد که تشکل‌های سیاسی شیعی به وحدت نظر درباره تشکیل دولت جدید برسند و افزود که معتقد است در نهایت گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعه با جریان صدر بر سر نامزد نخست‌وزیری «که گزینه جریان صدر باشد» توافق خواهند کرد.

شنکالی بسیاری از آنچه در رسانه ها درباره مقام ریاست جمهوری عراق مطرح شده را اظهارات بی اساس رسانه‌ای دانست و گفت که هنوز بحث به تعیین نامزدهای ریاست دولت و مجلس و جمهوری نرسیده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟