خیز قطر و چین برای تعمیق روابط اقتصادی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
احمد بن محمد السید وزیر کشور قطر و رئیس هیئت مدیره سازمان مناطق آزاد با هیئتی متشکل از تجار چینی به ریاست سفیر چین در دوحه ،ژو جیان، درباره فرصت‌های تجاری و همکاری‌های سرمایه گذاری و نقش مناطق آزاد در حمایت از گسترش شرکت‌های چینی در سراسر منطقه و جهان گفت‌وگو کردند.

روزنامه محلی الرایا به نقل از جریان نوشت: قطر یک شریک اقتصادی و تجاری مهم برای چین در خاورمیانه و شمال آفریقا است، زیرا تجارت دوجانبه بین دو کشور در سال‌های اخیر شاهد رشد سریع و قابل توجهی بوده است.

جیان گفت: «چین اکنون به بزرگترین شریک تجاری قطر و کشور پیشرو برای واردات این کشور تبدیل شده است و شرکت‌های دو کشور در حال گفت‌وگو در مورد همکاری در زمینه‌های توسعه پایدار و اقتصاد دیجیتال هستند.

وی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد در قطر یکی از اصلی ترین بسترهایی است که از دستیابی به تنوع اقتصادی موفق در این کشور حمایت می‌کند.

وی توضیح داد که کشورش با ورود به مرحله رشد نوین، روند و مدل توسعه جدیدی را اتخاذ خواهد کرد که بر افزایش تقاضای داخلی و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی تمرکز دارد و به دو کشور اجازه می‌دهد تا با پتانسیل‌های عظیمی با یکدیگر همکاری کنند.

وی همچنین تمایل خود را برای تقویت روابط نزدیک با سازمان مناطق آزاد قطر برای تشویق و حمایت بیشتر شرکت‌های چینی برای کشف فرصت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در قطر ابراز کرد.

به نوبه خود، لین شینگ یانگ، رئیس شعبه بانک چین در مرکز مالی قطر و شورای تجارت چین در قطر، تاکید کرد که این شورا شامل بزرگترین و برجسته ترین شرکت‌های دولتی چین در قطر است.

یانگ اظهار داشت: ما مشتاق بهره‌برداری از سیاست‌های ترجیحی مطلوب و فرصت‌های نویدبخش برای رونق شرکت‌های چینی در مناطق آزاد قطر هستیم و کمیته شورای تجاری چین در قطر اجرای نتایج و اهداف این ملاقات را تسریع خواهد کرد.

یانگ از تقویت همکاری با سازمان مناطق آزاد که به طور مشترک به تسهیل جذب شرکت‌های چینی و تنوع اقتصادی در قطر کمک می‌کند، ستایش کرد.

مشارکت با مؤسسات برجسته چینی به حمایت از رشد و توسعه مستمر اقتصاد قطر در راستای اهداف چشم انداز ملی قطر کمک می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟