تنش خاموش میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت؛ پرواز گسترده پهپادهای اسرائیلی بر فراز آسمان غزه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
آسمان نوار غزه شاهد پرواز گسترده پهپادهای جاسوسی اسرائیل است؛ امری که فلسطینی‌ها آن را نشانه‌ای برای جنگ احتمالی آتی می‌دانند.

آسمان نوار غزه شاهد پرواز گسترده پهپادهای جاسوسی اسرائیل است؛ امری که فلسطینی‌ها آن را پیام‌آوری شوم قلمداد می‌کنند به خصوص که اخیرا تنش‌ها میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و اسرائیل افزایش پیدا کرده است.

به گزارش العربی الجدید، حرکت و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی که اهالی غزه به خاطر صدای آزاردهنده آن بدان «الزنانه» می‌گویند، افزایش یافته است و این پهپادها پیش از ظهر امروز به صورت گسترده در آسمان نوار غزه مشاهده شدند.

پرواز پهپادهای اسرائیلی در حالی است که حماس با تسهیلات اندک اسرائیل برای ساکنان نوار غزه مخالفت کرده است و خواهان پایان دادن به محاصره این منطقه شده است که از سال 2006 میلادی ادامه دارد.

منابع آگاه در مقاومت فلسطین به العربی الجدید گفتند دو روز پیش، گروه‌های مقاومت به توافق رسیدند که در صورت عدم موفقیت میانجیگران در وادارسازی اسرائیل به اجرای تفاهمات مربوط به آتش‌بس از جمله بازسازی مناطق آسیب دیده و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی، به صورت تدریجی تنش را افزایش دهند.

به گفته این منابع، گروه‌های مقاومت فلسطینی تا نیمه ماه آتی به میانجیگران فرصت داده‌اند تا تفاهمات و توافقات را اجرایی کنند.

همزمان با این تنش خاموش، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه سیاسی حماس اخیر مانوری نظامی و متفاوت از مانورهای گذشته برگزار کرد و در آن سناریوهایی نظیر حمله، عملیات ربایش و تسلط بر مناطق اسرائیلی نزدیک به غزه را شبیه‌سازی کرد.

همچنین اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت دو روز پیش نشستی برای ارزیابی آمادگی میدانی نیروها برای مقابله با هر گونه تحولی جدید برگزار کردند.

 
 
منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟