جزئیات امضای 5 توافقنامه و یادداشت تفاهم امضا شده بین عراق و عربستان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
عراق و عربستان 5 توافقنامه و یادداشت تفاهم در پی سفر «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق به ریاض امضا کردند.

دفتر رسانه ای نخست وزیری عراق در بیانیه ای درباره جزئیات این توافقنامه ها گفت: هیئت عراقی به ریاست مصطفی الکاظمی روز چهارشنبه و در سفر رسمی به عربستان چند توافقنامه و یادداشت تفاهم با هیئت عربستانی به ریاست «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان امضا کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: «علی علاوی»، وزیر دارایی عراق و وزیر دارایی عربستان توافقنامه ای برای منع اخذ مالیات مضاعف بین دولت عراق و دولت عربستان امضا کردند.

بیانیه مذکور همچنین اشاره کرد که وزیر دارایی عراق توافقنامه ای دیگر با صندوق توسعه عربستان در خصوص تامین مالی صادرات عربستان امضا کرد و همچنین توافقنامه ای مشترک در زمینه برنامه ریزی توسعه ای برای تنوع بخشی اقتصادی و توسعه بخش خصوصی از سوی «خالد تبال»، وزیر برنامه ریزی عراق و طرف عربستانی امضا شد.

دفتر نخست وزیری عراق در این بیانیه به امضای یادداشت همکاری مشترک بین کتابخانه و بایگانی ملی عراق و موسسه «دار الملک عبدالعزیز» در عربستان اشاره کرد که توسط وزیر بازسازی و مسکن عراق و دبیرکل دار الملک عبدالعزیز امضا شد.

در پایان نیز یادداشت تفاهمی بین موسسه رسانه عراق و سازمان رادیو تلویزیون عربستان و توسط حمید الغزی دبیرکل هیئت دولت و وزیر ارتباطات عربستان امضا شد.

گفتنی است مصطفی الکاظمی و هیئت همراه روز گذشته و در سفری رسمی به دعوت پادشاه عربستان وارد ریاض شدند.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟