بررسی 20 سایت برای ایجاد راکتورهای هسته ای در عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
عراق 20 سایت را برای انتخاب محل مناسب برای ایجاد راکتورهای هسته ای بررسی و مطالعه می کند.

«کمال حسین لطیف»، رئیس سازمان کنترل مواد رادیواکتیو عراق، امروز پنجشنبه اعلام کرد که کمیته ملی راکتورهای هسته ای در حال بررسی 20 سایت کاندیدای ایجاد راکتورهای هسته ای در عراق است.

لطیف در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: تاکنون 20 سایت اصلی شناسایی شده است و سپس از روش های پیش بینی علمی تایید شده بین المللی برای کاهش آنها به 5 سایت استفاده خواهد شد. پس از آن، فقط دو مورد از آنها شناسایی می شود  یکی از آنها اصلی و دیگری جایگزین است.

وی افزود: انتخاب سایت به دو مرحله با اهداف یکسان بستگی دارد، اما برای هر مرحله دقت برای کاهش تعداد زمین های منتخب بالاتر است، که منجر به تعیین دقیق تر سایت می شود و سپس یک مرحله نهایی وجود دارد که ارزیابی امنیتی است.

رئیس سازمان کنترل مواد رادیواکتیو عراق با اشاره به اینکه مرحله اول شامل اهداف فنی، الزامات انتخاب، ارزیابی و در نظر گرفتن مسائل توزیع جمعیت است، گفت: آنچه ترجیح داده می شود این است که نزدیکترین مرکز جمعیت 5.2 کیلومتر از سایت فاصله داشته باشد و تعداد ساکنان آن منطقه از 500 نفر در هر کیلومتر مربع و از 65 هزار نفر در 30 کیلومتری آن فراتر نرود.

لطیف گفت: با توجه به لرزه خیز بودن منطقه و زمین لرزه ها، زمین باید عاری از صفحات تکتونیکی باشد و طی 50 سال گذشته هیچ زمین لرزه ای بیش از 2 ریشتر ثبت نشده است و باید زمین صاف و خاک پایدار باشد که با سیلاب فرسایش پیدا نکرده و هیچ کوه یا فلات یا دره ای بزرگ در فاصله 20 کیلومتری از محل وجود نداشته باشد، زیرا ارتفاعات همراه با باران ممکن است باعث سیلابهای عظیم شود. همچنین ترجیح داده می شود که برای محاسبه جوش و تبخیر آب راکتور، ارتفاع محل از 350 متر بالاتر از سطح دریا نباشد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟