سفر وزیر خارجه دولت هادی به روسیه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

احمد عوض بن مبارک وزیر امور خارجه دولت هادی به همراه یک هیئت دیپلماتیک در سفر خود به روسیه امروز با گریگوری کاراسین رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون اوضاع یمن و نقش روسیه در ایجاد صلح در این کشور گفتگو کرد.

 

به نظر می رسد پس از تلاش های مجلس انتقالی ( مورد حمایت امارات) در جلب توجه روسیه در مقابل عربستان و دولت بایدن، این بار دولت هادی سعی دارد همراهی روسیه را در روند آغاز شده در شورای امنیت برای صدور قطعنامه جدید در مورد پرونده یمن جلب کند.

در تاریخ آوریل 13 و در جریان سفر وزیر خارجه روسیه به قاهره پایتخت مصر افزود مقامات مسکو قصد دارند در آینده نیز طرفین مناقشه یمن را به داشتن برخوردی سازنده و آمادگی برای دستیابی به توافق به منظور بررسی و حل و فصل اختلافات تشویق کند.

لاوروف با یادآوری اینکه حل و فصل مناقشه نظامی در یمن، یکی از موضوعات مورد مذاکره اخیر وی با رهبران برخی کشورهای خلیج فارس، در جریان سفر اواسط ماه مارس خود به این منطقه بود، گفت: «ما به دقت روند اوضاع در یمن که شش سال است بحران سیاسی و نظامی در آنجا ادامه دارد، را دنبال می‌کنیم و همه طرفین این مناقشه را به سمت گفتگو برای حل و فصل اختلافات دعوت می‌کنیم. ما از همه آنها انتظار داریم که دست از خشونت برداشته و در مسیر راه حل مسالمت آمیز مشکلات از طریق مذاکره قرار بگیرند. مسکو از تلاش برخی کشورهای عرب در این راستا استقبال می‌کند.»

 

منبع:https://marsadyemen.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟