قطر: می‌توان اختلافات میان ایران و کشورهای منطقه را با گفت‌وگوی مستقیم حل کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد ایران، همسایه نزدیک ماست و مناسبات حسنه با این کشور، برای ما امری حائز اهمیت است و دوحه آماده میانجیگری درخصوص مسائل مختلف است.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد ایران، همسایه نزدیک ماست و مناسبات حسنه با این کشور، برای ما امری حائز اهمیت است و دوحه آماده میانجیگری سالم درخصوص مسائل مختلف است.

وزیر امور خارجه قطر در چارچوب همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ که از دیروز آغاز به کار کرده است، تاکید کرد: نباید میان ایالات متحده امریکا و ایران تنشی باشد.

آل ثانی در ادامه با تاکید بر اینکه می توان اختلافات میان ایران و کشورهای منطقه را با گفت‌وگوی مستقیم حل کرد، اظهار داشت: نصیحت ما به ایران و کشورهای شورای همکاری است که با هم وارد مذاکرات منطقه‌ای شویم.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر با بیان اینکه درخصوص ابتکار عربی و کمیته چهارگانه برای حل منازعات در خاورمیانه توافق وجود دارد، اظهار داشت: اتهام‌زنی اسرائیل به قطر در تامین مالی برخی سازمان‌های تروریستی بخشی از کارزار فریبکارانه علیه دوحه است.

وی تاکید کرد: قطر با همه توان مالی خود برای بازسازی زیرساخت‌های غزه تلاش می‌کند و به همه خانواده‌های فقیر 100 دلار کمک کرده است و همه اقدامات قطر در غزه درچارچوب قانون بین الملل و توافق‌‍ نامه‌های جهانی صورت گرفته است.

آل ثانی درباره سوریه گفت: قطر تا زمانی که تغییری در سوریه ایجاد نشده است، برای از سرگیری روابط با دمشق تلاش نمی کند.

وی درخصوص تحولات لبنان اظهار داشت: بحران در لبنان برای همه نگران‌کننده است و این کشور با وضعیت مخاطره آمیزی دست به گریبان است.

وزیر امور خارجه قطر در پایان گفت: دوحه کاملا آماده میزبانی از جام جهانی 2022 است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟