اعتراضات در شهر سلیمانیه عراق علیه افزایش قیمت بنزین

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
صدها راننده خودروی شخصی و تاکسی‌ امروز خیابان اصلی در مقابل ساختمان استانداری سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را در اعتراض به افزایش قیمت بنزین بستند.

مقامات اقلیم کردستان عراق طی سه سال گذشته در مراحل مختلف نرخ بنزین را از 450 دینار (30 سنت) به 750 دینار (50 سنت) افزایش دادند که آخرین بار آن در ماه آوریل گذشته بود که قیمت هر لیتر بنزین، 50 دینار افزایش پیدا کرد.

در همین رابطه، صدها راننده خودروی شخصی و تاکسی امروز خودروهای خود را در برابر ساختمان استانداری سلیمانیه در اعتراض به افزایش قیمت بنزین خاموش کردند.

شاهدان عینی در این باره اعلام کردند توقف خودروها منجر به بسته شدن منطقه اطراف ساختمان استانداری در مرکز شهر سلیمانیه شده است.

اوضاع اقتصادی نابسامان اقلیم کردستان طی ماه‌های اخیر منجر به بروز اعتراضات در چندین شهر اقلیم شده است به طوری که پیامدهای اپیدمی کرونا، بحران مالی عراق و تاخیر در تصویب و پرداخت سهم اربیل از بودجه فدرال به تشدید این مشکلات اقتصادی انجامیده است.

شمار جمعیت اقلیم کردستان عراق بر اساس آمار سال 2019 میلادی به 5 میلیون و 200 هزار نفر می رسد که در چهار استان اصلی اربیل، دهوک، سلیمانیه و حلبچه توزیع شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟