واکنش دوحه به گزارش نشریه انگلیسی درباره تأمین میلیون ها دلار برای «جبهه النصره» توسط قطر

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در گزارش نشریه تایمز ادعا شده که قطر میلیون‌ها دلار ازطریق پولشویی به گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه کمک مالی رسانده است.

دولت قطر در واکنش به گزارش نشریه انگلیسی «تایمز» درباره نقش بازرگانان و بانک‌های قطر در پول‌شویی برای تأمین مالی گروه جبهه النصریه در سوریه آن را کذب و بی اساس دانست.

در بیانیه روابط عمومی دولت قطر آمده که «ادعاهای خطرناک و بی اساس درباره قطر در مقاله منتشرشده در گزارش نشریه تایمز مبتنی بر تغییر واقعیت و اشتباهات گمراه‌کننده و جانبدارانه است.

این بیانیه افزوده که نشریات دیگری نیز به اطلاعات مشابهی دست یافته بودند اما با رعایت اصول حرفه‌ای از انتشار آن خودداری کردند چون برای آنها روشن بود که این اطلاعات بی اساس است و تأکید کرده که نشریه تایمز علیرغم تماس با قطر و تکذیب این کشور بر انتشار این گزارش پافشاری کرده است.

در بیانیه دولت قطر نویسنده مقاله چهره‌ای شناخته‌شده در اسلام‌هراسی خوانده شده و تأکید شده که قطر قوانین سختگیرانه‌ای در عرصه مبارزه با تروریسم و خشک کردن منابع مالی آن و مبارزه با پول‌شویی دارد.

در گزارش نشریه تایمز ادعا شده که قطر میلیون‌ها دلار ازطریق پولشویی به گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه کمک مالی رسانده است.

در این گزارش آمده که دو بانک قطر و چند سیاستمدار باسابقه این کشور و 9 شهروند سوریه‌ای ساکن دوحه و چند جمعیت خیریه و چند بازرگان ثروتمند قطری در این عملیات دست داشته‌اند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟