رئیس اقلیم کردستان: تداوم حضور امریکا در عراق و منطقه موجب اطمینان است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با سفیر امریکا در بغداد، تداوم همکاری و حضور امریکا در عراق و منطقه را موجب اطمینان دانست.

نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان امروز در دیدار با «متیو تولر»، سفیر امریکا در بغداد، پایبندی واشنگتن به تداوم همکاری و حضور در عراق و منطقه از طریق ائتلاف بین المللی را پیامی مهم و موجب اطمینان برشمرد.

در بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است: دو طرف امروز دیدار و درباره اوضاع عراق و اقلیم کردستان و منطقه، روابط بین امریکا و عراق و اقلیم کردستان، خطرات تروریسم و تهدیدهای داعش، انتخابات آتی عراق و آینده روند سیاسی در کشور و نقش سیاست های دولت جدید امریکا در عراق و خاورمیانه گفت وگو کردند.

سفیر امریکا در بغداد در این دیدار مجددا تاکید کرد که امریکا به حضور و همکاری با ائتلاف بین المللی و دوستان در عراق و منطقه ادامه خواهد داد و تصریح کرد که تروریسم و داعش در عراق و منطقه هنوز دو خطر جدی و حقیقی به شمار می رود و همکاری و هماهنگی و تداوم ماموریت ائتلاف بین المللی برای مقابله با این دو چالش ضروریست.

از طرفی دیگر بارزانی نیز تعهد و پایبندی امریکا به تداوم همکاری و حضور در عراق و منطقه از طریق ائتلاف بین المللی را پیامی مهم و موجب اطمینان دانست و بر تمایل اقلیم کردستان برای توسعه بیشتر روابط بین عراق و اقلیم کردستان با امریکا و گسترش همکاری ها تاکید کرد.

آخرین تحولات خاورمیانه و برخی از مسائل دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

سفیر امریکا در بغداد سپس با «مسرور بارزانی»، نخست وزیری اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار کە «راب والر»، سرکنسول آمریکا در اربیل نیز در آن حضور داشت، آخرین تحولات و عراق و اقلیم کردستان مورد تبادل‌نظر قرار گرفت و بر اهمیت ادامه‌ی اصلاحات در وزارت پیشمرگه و حمایت از نیروی پیشمرگه از سوی نیروهای ائتلاف در نبرد با تروریسم و همچنین ادامه‌ی آرامش و ثبات در اقلیم کردستان تأکید گردید.

گفتگو درباره‌ی وضعیت برگزاری انتخابات آینده‌ی عراق و لزوم زمینه‌سازی برای برگزاری انتخاباتی شفاف حفظ حقوق اقلیت‌های مختلف، محور دیگر این نشست را تشکیل می‌داد.

پیش از این نیز سفیر امریکا در بغداد با «مسعود بارزانی»، رهبر حزب دموکرات کردستان درباره تحولات سیاسی و انتخابات آتی عراق رایزنی کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟