عراق پروژه خط آهن فاو به قاره اروپا را به مزایده می گذارد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

این پروژه شامل کشیدن خط آهن از شهر فاو به منطقه فیشخابور در استان دهوک و سپس به نقط اتصال ترکیه و از آنجا به قاره اروپا می‌شود.

وزارت حمل و نقل عراق از طرح خود برای ارتباط ریلی بندر فاو به اروپا ازطریق ترکیه خبر داد.

«طالب جواد الحسینی»، مدیر کل شرکت راه‌آهن عراق، به نشریه رسمی «الصباح» عراق گفت که همه بررسی‌های فنی لازم و ارزیابی‌های مربوط به صرفه اقتصادی پروژه این خط آهن انجام شده و قرار است این پروژه برای سرمایه‌گذاری عرضه شود.

او گفت که این پروژه شامل کشیدن خط آهن از شهر فاو به منطقه فیشخابور در استان دهوک و سپس به نقط اتصال ترکیه و از آنجا به قاره اروپا می‌شود.

الحسینی همچنین تأکید کرد که وزارت حمل و نقل عراق با جدیت در پی اجرای پروژه‌های اتصال ریلی با کشورهای همسایه عراق است چون این پروژه‌ها منافع اقتصادی بسیاری برای عراق هم در جابه‌جایی کالا و هم در انتقال مسافران خواهد داشت.

وی گفت که اعتبارات این پروژه‌ها از طریق کمک‌های مالی خارجی یا وام‌ها یا سرمایه‌گذاری تأمین می‌شود چون بودجه‌های وزارت حمل و نقل کفاف هزینه‌های این پروژه‌های عظیم را نمی‌دهد.

او تأکید کرد که عراق موقعیت جغرافیایی مهمی میان قاره‌های آسیا و اروپا دارد که می‌تواند آن را به مرکزی جهانی برای حمل و نقل تبدیل کند.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟