مقام امنیتی لبنانی در سفری از پیش اعلام نشده وارد دمشق می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سرتیپ «طونی صلیبا»، مدیر کل دستگاه امنیت حکومتی لبنان، در سفری از پیش اعلام نشده به دمشق رفته و قرار است با مقامات امنیتی سوریه دیدار کند.

رسانه‌های لبنانی خبر دادند که یک مقام بلندپایه امنیتی از این کشور در سفری از پیش اعلام نشده و فوری وارد دمشق شده و حامل پیامی سیاسی است.

پایگاه خبری لبنان 24 خبر داد که سرتیپ «طونی صلیبا»، مدیر کل دستگاه امنیت حکومتی لبنان، در سفری از پیش اعلام نشده به سوریه رفته و قرار است با مقامات امنیتی سوریه دیدار کند.

این پایگاه افزوده که محور اصلی مذاکرات این مقام لبنانی به مسائل قاچاق کالا و کنترل مرزها و همچنین کارگاه‌های تولید قرص مخدر کپتاگون در مناطق مرزی دو کشور مربوط می‌شود.

براساس این گزارش، صلیبا همچنین احتمالا حامل پیامی سیاسی درباره تحولات جاری و پرونده آوارگان سوریه‌ای در لبنان است.

این منابع گفته اند که سفر این مقام لبنانی کوتاه خواهد بود و او امروز به بیروت بازخواهد گشت.

پیش از این عربستان سعودی پس از کشف 500 هزار قرص کپتاگون در یک محموله انار صادراتی از لبنان دستور توقف واردات میوه و محصولات کشاورزی از لبنان را صادر کرد.

این تصمیم عربستان که با بحران اقتصادی بی سابقه در لبنان همزمان شد، باعث شد که حکومت لبنان بر تعهد خود به مبارزه با قاچاق مواد مخدر و افزایش نظارت بر محموله‌های صادراتی تأکید کند و در این راستا اقدامات نظارتی در مرزهای خود را افزایش دهد.

از سوی دیگر، لبنان به علت بحران اقتصادی خود اعلام کرده که در نظر دارد آوارگان سوریه‌ای ساکن لبنان را به کشورشان بازگرداند.

شمار آوارگان سوریه‌ای در لبنان براساس آمارهای رسمی بیش از 1.5 میلیون تن اعلام شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟