گروه های مقاومت عراق درصدد انتقام از حمله هوایی امروز امریکا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

نشست گروه های مقاومت عراق برای بررسی حمله صبح امروز امریکا به مرز عراق و سوریه برگزار شد و حاضران بر سر پاسخ به این حمله امریکا توافق کردند.

حمله صبح امروز
پنتاگون بامداد امروز (دوشنبه 28 ژوئن) با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که جنگنده‌هایش دو زاغه سلاح و تأسیسات نظامی در سوریه و یک موضع در عراق را هدف قرار داده است.

این بیانیه افزوده که این مواضع متعلق به گروه‌های مسلح عراقی مانند کتائب حزب‌الله و کتائب سیدالشهداء بوده «که در حملات علیه افراد و تأسیسات امریکایی در عراق دست دارند».

نشست گروه های مقاومت
یکی از اعضای برجسته گروه عصائب اهل حق در بغداد به خبرنگار العربی الجدید گفت نشست گروه های مقاومت ساعت 9 صبح امروز با حضور شماری از فرماندهان و نمایندگان گروه های مقاومت عراق برای پاسخ به حملات امریکا برگزار شد و همه حاضران بر لزوم پاسخ به حمله امروز اجماع کردند.

وی بیان کرد که برخی در بغداد تلاش می کنند برای جلوگیری از تنش نظامی با امریکا، گروه های مقاومت را از پاسخ مسلحانه منصرف کنند اما گروه های مقاومت این موضوع را نپذیرفته چرا که امریکا بدون هیچ دلیلی آتش بس را نقض کرده است.

این عضو برجسته عصائب اهل حق درباره نوع پاسخ به حمله امریکا گفت که به پایگاه های امریکا در عراق خواهد بود.

از طرفی دیگر «کمال الحسناوی»، معاون رهبر «حرکه الابدال» از گروه های مقاومت عراق به العربی الجدید گفت: به زودی پاسخ مناسبی به حمله امروز امریکا داده خواهد شد و این پاسخ به تعویق نخواهد افتاد.

وی در گفت وگویی تلفنی با العربی الجدید افزود که حمله امریکا به مواضع الحشد الشعبی بوده و موجب شهادت نیروهای آن شده است.

الحسناوی تصریح کرد: امریکا به دنبال کشاندن گروه های مقاومت به درگیری برای ایجاد تنش امنیتی در عراق است در حالیکه گروه های مقاومت برای تقویت ثبات امنیتی تلاش می کنند اما همزمان برای مقابله با نیروهای اشغالگر امریکا نیز آماده اند.

تحرکات نیروهای سیاسی
در مقابل «کریم علیوی»، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق به العربی الجدید گفت که نیروهای سیاسی اقداماتی برای میزبانی نخست وزیر و فرماندهان امنیتی برای بررسی این حمله انجام داده اند.

وی بیان کرد که این حمله مجددا پرونده تسریع در اخراج نیروهای خارجی از عراق و در رأس آن نیروهای امریکایی و بررسی دلایل تاخیر در اجرای آن را باز کرده است.

گفتنی است نیروهای ائتلاف بین المللی و منافع امریکا در عراق طی هفته های اخیر بارها هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفته است.

مقامات عراق اعلام نمی کنند چه کسی عامل این حملات است اما امریکا همواره گروه های مقاومت عراق را به دست داشتن در این حملات متهم می کند.

 

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟