برادرزاده پادشاه سعودی به اتهام کودتا علیه ولیعهد به اعدام محکوم شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سایت gulf institute اعلام کرد دادگاه نظامی حکم اعدام «فهد بن ترکی عبدالعزیز» برادرزاده پادشاه سعودی و فرمانده پیشین نیروهای سعودی در یمن را صادر کرده است.

این سایت به نقل از یکی از نزدیکان فهد بن ترکی نوشت: وی اخیرا به اتهام «خیانت بزرگ» به خاطر محکومیتش به تلاش برای کودتا علیه پادشاه و ولیعهد سعودی به اعدام محکوم شده است.

شاهزاده فهد بن ترکی و فرزند بزرگش عبدالعزیز که معاون حاکم استان الجوف بود، در سپتامبر گذشته به اتهام فساد و تلاش برای کودتا دستگیر شدند.

بن ترکی که آموزش‌های ویژه را در ایالات متحده امریکا و بریتانیا گذرانده است، در سال 1983 میلادی به ارتش سعودی پیوست و تا درجه ژنرالی ارتقا یافت تا اینکه سال گذشته برکنار و بازداشت شد.

به گفته این سایت، اسناد محرمانه که از وزارت دادگستری به بیرون درز پیدا کرده، نشان می دهد که 100 قطعه زمین مسکونی در ریاض به 4 فرزند فهد بن ترکی انتقال داده شده است.

سایت gulf institute در پایان اظهار داشت: حکم اعدام تلاشی برای بازستاندن اموال فرزندان بن فهد و مادرشان است که میلیاردها دلار برآورد می شود.

فهد بن ترکی بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی که حکم اعدام وی صادر شده است 60 سال دارد و فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در تجاوز به یمن را تا 31 آگوست 2020 به عهده داشت.

بن ترکی قبل از فرماندهی جنگ علیه یمن فرمانده نیروی زمینی ارتش عربستان و نیز فرمانده یگان های چترباز و نیروهای امنیتی ویژه در عربستان را به عهده داشت.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟