جدال دموکرات‌های کنگره آمریکا بر سر لایحه زیرساخت‌ها

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در حالی که جو بایدن در روزهای گذشته تلاش بسیاری را برای همراه کردن جمهوری‌خواهان کنگره بر سر لایحه بزرگ زیرساخت‌ها انجام داده است، برخی کشمکش‌ها و انتقادها از سوی دموکرات‌های کنگره، تصویب این لایحه را با دشواری مواجه ساخته است. تنظیم لایحه‌ای با حمایت برخی جمهوری‌خواهان به منزله اعطای امتیازاتی به آنهاست. موضوعی که به مذاق برخی دموکراتها خوش نمی‌آید

جمهوری‌خواهان نگران افزایش هزینه‌های این طرح هستند که متعاقباً افزایش مالیات‌ها را به دنبال دارد. دموکرات‌های چپگرا در مجلس نمایندگان اعلام کرده‌اند با لایحه‌ای که خواسته‌های آنها در مورد بیمه و آموزش کودکان، تغییرات آب‌وهوایی و اشتغال را لحاظ نکند همراهی نخواهند کرد. از طرفی، گروه اندکی از سناتورهای دموکرات و در رأس آنها سناتور منچین، به دلیل برخی ملاحظات در حوزه انتخاباتی خود با طرح‌هایی که حمایت حداقل برخی جمهوری‌خواهان را به همراه نداشته باشد موافقت نمی‌کنند.

🔹 دموکرات‌ها با همراهی بایدن در حوزه زیرساخت‌ها دو لایحه را پیگیری می‌کنند: یک لایحه با حمایت دو حزب و لایحه‌ای دیگر مطابق میل چپگرایان. بخش اعظم دموکرات‌ها در صورت عدم توافق بر سر لایحه دوم حاضر به رأی مثبت به لایحه دوحزبی نیستند. در این مرحله است که رأی افرادی چون منچین اهمیت دارد. در روزهای آینده خواهیم دید که بایدن می‌تواند یکی از بزرگترین دستاوردهای خود را به سرانجام برساند یا خیر.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟