«غزوه اقتصادی» داعش علیه عراق؛ تشدید حملات به تاسیسات برق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد خلیفه جدید گروه تروریستی داعش به عناصر خود دستور داده تا با حمله به دکل‌های انتقال انرژی برق و تهدید بازارها علیه عراق «غزوه اقتصادی» کنند.

«محمد رضا آل حیدر»، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد خلیفه جدید گروه تروریستی داعش به عناصر خود دستور داده تا با حمله به دکل‌های انتقال انرژی برق و تهدید بازارها علیه عراق «غزوه اقتصادی» کنند.

آل حیدر در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: پارلمان قصد دارد تا شماری از فرماندهان امنیتی کشور را برای بررسی حملات تروریستی اخیر و آخرین وضعیت امنیتی به پارلمان فرا بخواند.

این سخنان رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق پس از آن مطرح می‌شود که گروه تروریستی داعش طی روزهای اخیر حملات خود به تاسیسات برق عراق را افزایش داده و روز گذشته نیز در نزدیکی دریاچه بحیره در 220 کیلومتری غرب الانبار به ماهیگیران عراقی حمله کرد که منجر به شهادت چند تن از آنان شد.

به گفته آل حیدر، سلسله حملات اخیر علیه تاسیسات برق عراق نشانگر آن است که خلیفه جدید و خودخوانده داعش به عناصر خود دستور داده تا ضمن «غزوه اقتصادی» به دکل‌ها و خطوط انتقال برق، بازارها و تانکرهای سوخت و کامیون‌های حامل کالاها و مواد غذایی حمله کنند، در این میان، نیروهای ارتش، پلیس و دستگاه‌های امنیتی باید این پرونده را به جد پیگیری کنند.

وی افزود: وضعیت امنیتی موجود مایه نگرانی است به ویژه که به برگزاری زمان انتخابات زودهنگام زمان زیادی نمانده است و نیروهای امنیتی باید برای صیانت از مراکز انتخاباتی، شهروندان و آرا آنان طرح‌های و برنامه‌های محکمی داشته باشند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در ادامه اظهار داشت: برخی کشورها خواهان تعویق انتخابات هستند اما کمیساریای عالی و مستقل انتخابات همه آمادگی‌های لجستیک مربوطه برای برگزاری انتخابات در 10 اکتبر را تکمیل کرده است.

آل حیدر در پایان با بیان اینکه بعید است انفجار اخیر در شهرک صدر بغداد کار داعش باشد، گفت: به نظرم این انفجار کار داعش نبود، ما نگرانیم که هدف از این حمله، فتنه‌انگیزی سیاسی و امنیتی باشد زیرا شهر صدر مرکز ثقل جریان صدر است و نیروهای امنیتی باید به تقویت حفاظت از بازارها و اماکن شلوغ در این منطقه اقدام کنند.

شرکت انتقال انرژی برق شمال عراق پیش از این طی بیانیه‌ای از حمله به دو خط انتقال برق و 5 دکل برقی در استان نینوا و کرکوک خبر داده بود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟