آغاز طولانی ترین دوره تبلیغاتی انتخابات در تاریخ عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
از روز پنج‌شنبه کمپین‌های تبلیغاتی نامزدها در نقاط گوناگون عراق و همچنین در شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های گسترده ای آغاز کرده اند.

تبلیغات نامزدهای انتخابات پیش از موعد عراق به صورت شبه رسمی از روز پنج‌شنبه 8 ژوئن آغاز شد. این طولانی‌ترین دوران تبلیغات انتخاباتی در تاریخ عراق است که 3 ماه طول خواهد کشید.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات اعلام کرد که نامزدهای تأیید شده اجازه دارند تا 7 اکتبر (یک روز پیش از رأی‌گیری نیروهای امنیتی و سه روز پیش از رأی‌گیری عمومی) تبلیغات داشته باشند.

از روز پنج‌شنبه کمپین‌های تبلیغاتی نامزدها در نقاط گوناگون عراق و همچنین در شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های گسترده ای آغاز کرده اند.

«یحیی المحمدی»، نماینده مجلس از استان الانبار، بروز نزاع‌های سیاسی در روند تبلیغات را بعید ندانست، چون به گفته وی انتخابات پیش رو سرنوشت‌ساز و رقابت در آن بسیار شدید است. او از کمیساریای انتخابات و دولت خواست که مانع از بروز مشکل در روند تبلیغات شوند.

یک مقام در کمیساریای عالی مستقل انتخابات تأکید کرد که این نهاد روند تبلیغات و فعالیت کمپین‌های تبلیغاتی را کاملا زیر نظر دارد و با هرگونه اقدام خلاف قانون با قاطعیت برخورد می‌کند.

وی افزود که این کمیساریا ضوابط تبلیغات را مشخص کرده و همه ملزم به رعایت این ضوابط هستند.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات روز چهارشنبه لیست نهایی تأیید شدگان برای شرکت در انتخابات را اعلام کرد. 155 نامزد به علت وابستگی به حزب بعث یا پرونده‌های فساد از گردونه انتخابات کنار نهاده شدند.

انتخابات 2021 عراق در 10 اکتبر، سالروز آغاز تظاهرات مردم عراق، برگزار می شود.

قانون جدید انتخابات، عراق را به 83 دایره انتخاباتی در سراسر کشور از جمله اقلیم کردستان تقسیم می‌کند و بیش از 25 میلیون واجد شرایط و 235 فراکسیون و حزب سیاسی از جمله گروه‌های برآمده از تظاهرات مردمی برای رقابت در این انتخابات حضور دارند.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟