کمیساریای عالی انتخابات عراق شروط کارزارهای تبلیغاتی نامزدها را اعلام کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
کمیساریای عالی انتخابات عراق از تشکیل کمیته‌هایی در بغداد و دیگر استان‌ها برای پیگیری و نظارت بر کارزارهای تبلیغاتی نامزدها خبر داد.

«جمانه الغلای»، سخنگوی کمیساریای عالی و مستقل انتخابات در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: این کمیساریا کمیته‌هایی برای پیگیری و نظارت بر کارزارهای انتخاباتی کاندیداها در بغداد و همه استان‌ها تشکیل داده است.

الغلای افزود: از جمله مهم‌ترین شروط کارزارهای انتخاباتی، عدم تعرض به دیگر کارزارها و نیز بنرها، پوسترها و عکس‌های نامزدهای دیگر روی دیوار است همچنین کارزاهای انتخاباتی باید حداقل 100 متر از مرکز رای‌گیری فاصله داشته باشند.

وی اظهار داشت: از دیگر شروط کمیساریای عالی انتخابات این است که کارزارهای انتخاباتی نباید شامل موارد طائفی، قومیتی و تکفیری باشد و بذر کینه و دشمنی را در دل شهروندان بکارد همچنین نباید از مراکز عبادتی، نهادهای دولتی و بیت المال و تصاویر شخصیت‌های غیر عضو در فراکسیون یا ائتلاف انتخاباتی برای تبلیغات استفاده شود.

الغلای با بیان اینکه همه شروط در سایت رسمی کمیساریا موجود است و نامزدها می‌توانند آن را مطالعه کنند، تاکید کرد: کسانی که این شروط را نقض کنند، با جریمه مالی 5 میلیون دیناری و زندان و دیگر مجازات‌ها وابسته به نوع تخلف صورت گرفته، مواجه خواهند شد.

کارزار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی از روز جمعه گذشته آغاز شده و قرار است به مدت 3 ماه ادامه داشته باشد.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است در 10 اکتبر آتی برگزار شود.

قانون جدید انتخابات، عراق را به 83 دایره انتخاباتی در سراسر کشور از جمله اقلیم کردستان تقسیم می‌کند و بیش از 25 میلیون واجد شرایط و 235 فراکسیون و حزب سیاسی از جمله گروه‌های برآمده از تظاهرات مردمی برای رقابت در این انتخابات حضور دارند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟