پرده برداری از «اروپای مجرم»

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در جریان برگزاری مذاکرات وین، اروپا سعی کرد چهره مخدوش خود را با استناد به واژگانی مانند «میانجی گری» ترمیم و تزیین کند! با همه این اوصاف، طی هفته های اخیر بر همگان اثبات شده است که «اروپای واسطه گر» همان «اروپای مجرم» است که خود را در ماورای الفاظ و توصیفات اغراق آمیز و دروغین پنهان کرده است.

 

تاخیر در برگزاری دور هفتم مذاکرات وین، مولد تحلیلها و گمانه زنی های متعددی در خصوص پروسه “احیای برجام” می باشد. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، در کنفرانس خبری مشترک اخیر خود با جوبایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که توپ در زمین ایران می باشد و در مقابل، غرب مصمم است که مذاکرات وین را به نتیجه برساند! این ادعا در حالی صورت می گیرد که مقامات آمریکایی و اروپایی نه تنها در پروسه رفع تحریمها، بلکه در قبال دو مولفه راستی آزمایی و ارائه تضمین در خصوص حفظ توافق هسته ای در آینده مقاومت می کنند. در سال 2016 میلادی (زمانی که توافق هسته ای اجرایی شد)، تروییکای اروپایی نیز همگام با واشنگتن و به بهانه های مختلف، بند 29 برجام و دیگر بندها و مفاد آن را زیر پاگذاشت.

در آغاز مذاکرات وین، تروییکای اروپایی تلاش می کردند تا به عنوان یک ” میانجی” ، خود را به نظام بین الملل معرفی کند. به عبارت بهتر، اروپاییان قصد داشتند خود را “طرف خیرخواه” و ” واسطه گر” در این معادله معرفی کنند که هدف آنها، احیای دوباره یک توافق از دست رفته (برجام) می باشد! در همان زمان، جمهوری اسلامی ایران تاکید داشت که طرف اروپایی در این معادله یک ” متعهد ” محسوب می شود نه ” میانجی”! به عبارت بهتر، اروپاییان باید به جای اتخاذ ژست میانجی گری در مذاکرات وین، به فکر تعهدات انجام نشده خود در برجام باشند. نباید فراموش کرد که تروییکای اروپایی در تک تک اتهامات و جرایم ترامپ در مسیر ” دفرمه کردن و خروج از توافق هسته ای ” شریک هستند و اسناد حقوقی مربوط به این شراکت مجرمانه، کاملا شفاف و محکم هستند.

 

همگان به یاد هستند که در ابتدای سال 1397، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه ای که مصداق بارز نقض بند 29 برجام محسوب می شد خطاب به شرکتهای خصوصی خود  اعلام کرد: «ایران همچنان یک مکان چالش برانگیز برای انجام دادن مراودات تجاری محسوب می‌شود؛ از این رو، صادرکنندگان مردد باید در پی دریافت مشاوره‌های حقوقی باشند».

 

اما در جریان برگزاری مذاکرات وین، اروپا سعی کرد چهره مخدوش خود را با استناد به واژگانی مانند ” میانجی گری” ترمیم و تزیین کند! با همه این اوصاف، طی هفته های اخیر بر همگان اثبات شده است که “اروپای واسطه گر” همان ” اروپای مجرم” است که خود را در ماورای الفاظ و توصیفات اغراق آمیز و دروغین پنهان کرده است. این مسئله به صورت خاص، در کنفرانس خبری مشترک مرکل و بایدن به اثبات رسید. صدر اعظم آلمان ضمن تاکید بر مشترک بودن راهبردها و تاکتیک‌های بازیگران غربی (آمریکا-اروپا) در مذاکرات وین، مدعی شد که غرب تمامی تصمیمات لازم را در خصوص بازگشت به برجام اتخاذ کرده است! این همان پرده برداری از چهره “اروپای مجرم” محسوب می شود. به عبارت بهتر، آنگلا مرکل از این حقیقت مطلق برای چندمین بار پرده برداشت که اتحادیه اروپا (خصوصاً تروییکای اروپایی) در تمامی نقض عهدها و سنگ اندازی های دولت آمریکا در تقابل با ایران شریک است.

 

 

 

منبع:https://rahbordemoaser.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟