اظهارات پادشاه اردن در امریکا درباره حل بحران سوریه چه ابعادی دارد؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اظهارات پادشاه اردن در واشنگتن درباره تلاش برای حل بحران سوریه با همکاری کشورهای عربی بازتاب مثبتی بر رابطه بین دو کشور خواهد داشت.

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن که به واشنگتن سفر کرده در گفت وگو با هیئت رسانه ای همراه خود تأکید کرد که اردن برای ارائه راه حل بحران سوریه با همکاری کشورهای عربی و جامعه بین المللی تلاش می کند تا سوریه به آغوش کشورهای عربی بازگردد.

به گفته تحلیلگران سیاسی این اظهارات پادشاه اردن درباره ارائه راه حل برای بحران سوریه ابعادی دارد.

ابعاد اظهارات پادشاه اردن
در همین راستا «غسان یوسف»، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اردن از امتیاز و ویژگی رابطه با سوریه آگاه است، اگر اوضاع سوریه باثبات باشد می تواند در زمینه مواد غذایی از اردن حمایت کند و اردن نیز گذرگاهی بین سوریه و کشورهای عضو شورای همکاری خواهد بود و درآمد بسیاری از این راه کسب خواهد کرد.

وی درباره اظهارات پادشاه اردن مبنی بر اینکه «اردن برای ارائه راه حل بحران سوریه با همکاری کشورهای عربی و جامعه بین المللی تلاش می کند تا سوریه به آغوش کشورهای عربی بازگردد»، گفت: این باعث می شود که اردن گمان نکند برخلاف جریان حرکت می کند و موجب کاهش فشارها بر این کشور به دلیل تعامل با سوریه می شود.

یوسف اشاره کرد که پادشاه اردن روابط خوبی با امریکا دارد از این رو امریکا باید به سخنان او گوش دهد چرا که از آنچه در منطقه می گذرد آگاه است و می داند که کسانی از بحران سوریه حمایت می کنند درحالی که این بحران تقریبا به پایان خود رسیده و این مساله بخاطر حمایت کشورهای بزرگ همچون چین از سوریه است.

بازتاب اظهارات مثبت پادشاه اردن بر رابطه بین اردن و سوریه
به گفته این تحلیلگر مسائل سیاسی، پادشاه اردن نخستین رهبر یک کشور عربی است که با «جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا دیدار می کند پس اگر افکار مثبتی نسبت به رابطه با سوریه داشته باشد، این مساله بر سوریه و اردن بازتاب خواهد داشت، همانگونه که هر پیشرفت مثبتی درون سوریه و اوضاع اقتصادی این کشور نیز تاثیر مثبتی بر اردن خواهد داشت.

یوسف معتقد است بایدن هنوز اقدام واضحی در قبال سوریه انجام نداده است به جز در دو مورد که یکی حمله هوایی به دیرالزور و دیگر تمدید سازوکار کمک ها به این کشور از طریق گذرگاه باب الهوی بود که این مورد، نشانه مثبتی است.

وی در پایان تاکید کرد که هر رابطه مثبت بین سوریه و اردن و سایر کشورهای همجوار تاثیر مثبتی بر ثبات منطقه و اردن خواهد داشت و راه را برای بازگشت همکاری اقتصادی بین کشورهای سوریه، اردن، عراق و لبنان و بین ائتلاف شام جدید که عراق، اردن و مصر را در بر می گیرد، باز خواهد کرد.

آنچه برای همه ثابت شده، این است که هرج و مرج در سوریه به نفع کسی نیست و اظهارات پادشاه اردن این امر را نشان می دهد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟