وزارت برق عراق: مذاکرات جدی با عربستان برای اتصال شبکه برق جریان دارد/ باید از ایران متشکر باشیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

وزارت برق عراق تأکید کرد که پروژه اتصال شبکه برق عراق به کشورهای شورای همکاری پیشرفت بسیاری داشته است.

«عادل کریم»، سرپرست وزارت برق عراق، تأکید کرد که پروژه اتصال شبکه برق عراق به کشورهای شورای همکاری پیشرفت بسیاری داشته و تا حدود دو هفته آینده قراردادهای آن بسته خواهد شد.

او گفت که قراردادهای مشابهی برای اتصال شبکه برق عراق به اردن و ایران و ترکیه و کشورهای شورای همکاری آماده شده و افزود که طی دوهفته آینده یا کمی بیشتر قرارداد مربوط به اتصال به کشورهای شورای همکاری بسته خواهد شد و به موجب آن 500 تا هزار مگاوات برق به شبکه برق عراق افزوده و موجب ثبات در وضعیت برق مناطق جنوب عراق خواهد شد.

کریم تأکید کرد که مذاکراتی جدی برای اتصال به شبکه برق عربستان جریان دارد و این اتصال از یوسفیه یا سماوه انجام خواهد شد همچنان که با اردن هم مذاکرات جریان دارد و در فاز اول 150 مگاوات به برق مناطق غربی عراق افزوده خواهد شد.

سرپرست وزارت برق عراق گفت که این وزارتخانه برنامه های درازمدت و میان مدت و کوتاه مدتی برای رساندن تولید برق کشور به 45 هزار مگاوات طی 5-6 سال آینده دارد.

او گفت که گاز وارداتی از ایران موجب تولید 6 مگاوات برق عراق می شود و اگر این گاز نبود در عراق فاجعه رخ می داد و شبکه برق کشور فرومی پاشید و افزود که باید از این بابت از ایران متشکر بود.

وی افزود که ایران با اینکه در شرایط سخت داخلی است مقدار مورد نیاز عراق و گاه بیش از آن را تأمین کرده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟