روند تشکیل دولت لبنان امروز وارد مرحله «سرنوشت ساز» می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
قرار است امروز «نجیب میقاتی» با رئیس جمهور لبنان دیدار و موضوع توزیع طایفه‌ای وزارتخانه‌ها را نهایی کند تا در مرحله بعد موضوع معرفی وزرا انجام شود.

یک نماینده شاخص مجلس لبنان خبر داد که روند تشکیل دولت در این کشور امروز (دوشنبه) وارد مرحله سرنوشت‌ساز می‌شود.

این نماینده مجلس لبنان به «الشرق الاوسط» گفت که قرار است امروز «نجیب میقاتی»، مأمور تشکیل کابینه لبنان، با «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور، دیدار و موضوع توزیع طایفه‌ای وزارتخانه‌ها را نهایی کند تا در مرحله بعد موضوع معرفی وزرا انجام شود.

این منبع تأکید کرده که نمی‌توان درباره نتایج این جلسه از قبل داوری‌ای داشت و تأکید کرد که این نحوه مذاکره پیشنهاد «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان که این ایده را مطرح کرد که مذاکرات با رئیس جمهور درباره ترکیب کابینه در دو لایه انجام شود و نخست توزیع وزارتخانه‌ها براساس طوایف مشخص شود و سپس وزرا تعیین شوند و موضوع وزارتخانه‌های کشور و دادگستری که مورد اختلاف است به بعد موکول شود.

این منبع پارلمانی تلویحا مشکل تأخیر در تشکیل کابینه را متوجه میشل عون دانست و گفت که او تمایل دارد که وزرای طیف سیاسی مورد تأیید خودش را شخصا تعیین کند.

در حالی که یک سال از انفجار بندر بیروت و استعفای دولت «حسان دیاب» گذشته، به‌رغم مشکلات شدید اقتصادی در لبنان نیروهای سیاسی این کشور نتوانسته‌اند درباره تشکیل دولت جدید به توافق برسند.

هفته گذشته «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه در لبنان شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟