عضو شاخص ائتلاف فتح: اجرای نتایج گفت وگوی راهبردی میان عراق و امریکا دستاوردی ملی برای عراق است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«احمد الاسدی» تأکید کرد که توافق عراق و امریکا نه تبدیل نیروهای رزمی به نیروهای مستشاری که خروج نیروهای رزمی خارجی از عراق تا پایان سال جاری میلادی است.

«احمد الاسدی»، از سران ائتلاف فتح، اجرایی شدن نتایج گفت‌وگوی راهبردی عراق و امریکا را دستاوردی ملی برای عراق دانست.

الاسدی در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که اگر نتایج گفت‌وگوی راهبردی عراق و امریکا اجرایی شود دستاوردی ملی برای عراق تحقق یافته است.

وی گفت که موضوع در این گفت‌وگوها نه تبدیل نیروهای رزمی به نیروهای مستشاری که خروج نیروهای رزمی خارجی از عراق تا پایان سال جاری میلادی است.

این عضو شاخص ائتلاف فتح تأکید کرد که استفاده از کارشناسان نظامی خارجی براساس قوانین عراق هیچ مانعی ندارد و افزود که سازوکار خروج نیروهای امریکایی از عراق براساس کمیته‌ای خواهد بود که در عراق تشکیل می‌شوند و خروج این نیروها و اجرای سازوکارهای لازم را پیگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: به مذاکره کنندگان عراقی و آنچه به ما درباره گفت‌وگوی راهبردی گفته‌اند اعتماد کامل داریم.

الاسدی افزود که تا پایان سال 2021 هیچ نیروی رزمی امریکایی در عراق نخواهد بود و تأکید کرد که ائتلاف فتح نگرانی کردها و اهل سنت از خروج نیروهای امریکایی را درک می‌کند.

او گفت که به موجب توافق عراق و امریکا تا پایان سال هیچ نیروی رزمی امریکایی در عراق نخواهد بود و این شامل پایگاه الحریری در اقلیم کردستان هم می‌شود چون کردها شرکای سیاسی ما هستند و در این باره تفاهمات لازم با آنها انجام شده است.

این عضو شاخص ائتلاف فتح تأکید کرد که نیروهای مقاومت دیدگاه خود را مطرح کرده و برخی مسائل را درباره نتایج توافق راهبردی مطرح کرده‌اند و افزود که ائتلاف فتح نماینده شاخه سیاسی و نیروهای مقاومت نماینده شاخه نظامی هستند و این دو هدفی واحد را دنبال می‌کنند.

پیش از این ائتلاف فتح با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از خروج نیروهای رزمی خارجی از عراق آن را دستاوردی ملی و گامی مثبت در راه تحقق حاکمیت ارضی عراق دانست.

این ائتلاف خواستار پیگیری اجرای عملی این توافق توسط مسئولان ذی‌ربط عراقی شد و از مذاکره‌کنندگان عراقی بابت این «دستاورد ملی» قدردانی کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟