تاکید رئیس پارلمان عراق و رئیس مجلس اعیان اردن بر اجرای نتایج نشست سه‌جانبه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس پارلمان عراق که به امّان سفر کرده است یا «فیصل الفایز»، رئیس مجلس اعیان اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق که به امّان سفر کرده است یا «فیصل الفایز»، رئیس مجلس اعیان اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه و راهکارهای گسترش آن در عرصه‌های گوناگون، تحولات منطقه و تقویت همکاری مشترک پارلمانی گفت‌وگو کردند.

الفایز در این دیدار گفت: ما در اردن به سطح والای روابط موجود میان دو کشور افتخار می‌کنیم، مناسبات تاریخی استوار ما بر احترام متقابل و در راستای منافع دو کشور پایه‌ریزی شده است، اردن در سایه رهبری ملک عبدالله دوم همواره خواهان گسترش مناسبات دوجانبه بوده است تا نمونه‌ای در همکاری مشترک عربی باشد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش همکاری به ویژه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری و فعال‌سازی توافقات دوجانبه، بر لزوم تداوم هماهنگی و رایزنی میان دو کشور به خصوص در جنگ علیه تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

رئیس مجلس اعیان اردن تاکید کرد: ما ایمان داریم که امنیت و ثبات عراق به سود اردن است، ما همچنین دخالت در امور این کشور هستیم.

وی گفت: نشست سه‌جانبه میان اردن، عراق و مصر که اخیرا به میزبانی بغداد برگزار شد، گامی رو به جلو در چارچوب تقویت همکاری مشترک عربی است.

الفایز در ادامه خواهان افزایش همکاری اقتصادی و تقویت سرمایه‌گذاری مشترک و تسریع در کشیدن خط لوله نفت در راستای منافع دو طرف شد.

وی همجنین از جامعه جهانی خواست تا درقبال پایان دادن به بحران سوریه و حل مساله فلسطین و توانمندسازی مردم منطقه در داشتن زندگی امن و باثبات به مسئولیت خود عمل کنند.

از سوی دیگر، الحلبوسی ضمن تقدیر از مواضع اردن در حمایت از عراق به ویژه در جنگ علیه تروریسم و بازیابی امنیت در سراسر این کشور، تاکید کرد: باید خروجی نشست سه‌جانبه هر چه زودتر اجرایی شود.

رئیس پارلمان عراق در پایان اظهار داشت: تداوم ارتباط و هماهنگی مشترک در همه سطوح حائز اهمیت بسیار است و باید با افزایش دیدارها و سفرهای دوجانبه متقابل برای رسیدن به دیدگاهی مشترک در خصوص مسائل مهم از جمله قانون‌گذاری، سرمایه‌گذاری و اقتصاد به این امر جامه عمل بپوشانیم.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟