السیسی: نرخ نان یارانه‌ای پس از 30 سال افزایش می‌یابد/ میانگین افزایش جمعیت مصر نگران‌کننده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس جمهوری مصر ضمن اعلام افزایش نرخ نان یارانه‌‌ای، نسبت به میانگین رشد جمعیت در این کشور هشدار داد.

عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر اعلام کرد شخصا بر طرح افزایش نرخ یارانه‌‌ای نظارت خواهد کرد.

قیمت هر قرص نان در مصر اکنون 5 قرش است (هر 100 قرش=1 جنیه) و جزء اصلی‌ترین مواد در سبد غذایی مردم این کشور به شمار می رود.

السیسی در مراسم افتتاح شهرک صنعتی غذایی «سایلو فودز»، که متعلق به نیروهای مسلح مصر است، گفت: وقت آن فرا رسیده است که قیمت نان را 5 قرش افزایش دهیم، نمی‌توان تصور کرد که نرخ 20 قرص نان برابر با یک نخ سیگار باشد.

رئیس جمهوری مصر تصریح کرد: منطقی نیست هر قرص نانی که برای دولت 60 قرش هزینه دارد را به 5 قرش بفروشیم، قیمتی که کودکان هم آن را نمی‌دانند.

السیسی ادامه داد: من شخصا مسئولیت این تصمیم را برعهده خواهم گرفت و ترجیح دادم تا به جای اینکه دولت را به اعلام این تصمیم مامور کنم، خود در برابر مردم آن را اعلام کنم.

وی خطاب به مردم مصر گفت: محال است که قیمت نان را ثابت نگه داریم در حالی که 30 سال است هیچ افزایشی نداشته است، من به فکر کشور و سرنوشت مردم هستم.

السیسی با بیان اینکه تداوم میانگین رشد جمعیت به نحو کنونی بسیار خطرناک است، اظهار داشت: درست است که رزق و روزی به دست خداوند است اما ما نیز با بیاندیشیم، داشتن یک فرزند بهتر از سه یا چهار فرزند در شرایط دشوار است.

وی تصریح کرد: افزایش نرح نان بخشی از 8 میلیارد جنیه را تشکیل خواهد داد که برای حمایت از تغذیه مدارس هزینه خواهیم کرد، شیر را هم به وعده غذایی مدارس خواهیم افزود.

السیسی با اشاره به اینکه دولت در تلاش است تا وعده‌های غذایی مناسبی به دانش‌آموزان ارائه دهد، گفت: رشد جمعیت امری خطرناک است و از سال 2010 میلادی تاکنون جمعیت مصر، 20 میلیون بیشتر شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟