میقاتی: روند تشکیل کابینه پیشرفتی بسیار آرام دارد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان، گفت که روند تشکیل کابینه «هرچند آرام اما پیشرفت داشته است».

«نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان، گفت که روند تشکیل کابینه «هرچند آرام اما پیشرفت داشته است».

او پس از جلسه با رئیس جمهور لبنان، میشل عون، گفت که این جلسه گامی به پیش بود و هرچند این گام بسیار به‌کندی برداشته می‌شود.

میقاتی روز دوشنبه پس از دیدار با رئیس جمهور لبنان تأکید کرد که همان توزیع طایفه‌ای پیشنهادی «سعد الحریری» را مطرح کرده است.

او همچنین تلویحا به احتمال کناره‌گیری‌اش نیز اشاره کرد و گفت: «مهلت تشکیل کابینه تا ابد نیست، لازم است هر کسی متوجه این موضوع باشد» و افزود: «اگر می‌شد سریع‌تر عمل کرد دولت را پیش از اولین سالروز انفجار بندر بیروت که فاجعه‌ای سخت بود که همه مردم لبنان را گرفتار کرد تشکیل می‌دادم».

وی افزود که رئیس جمهور درگیر موضوع برگزاری کنفرانس کشورهای حامی لبنان در 4 اوت است و برای همین جلسه بعدی‌اش روز پنج‌شنبه آینده برگزار خواهد شد.

میقاتی گفت که شهروند لبنانی از این همه بحث بر سر سهمیه و اینکه فلان منصب برای فلانی باشد یا نباشد خسته شده و افزود که کشور نیاز به نجات دارد و تأکید کرد که مطرح کردن دوباره اختلافات انگشت در لانه زنبور کردن است.

وی گفت که برای آنکه اختلافی پیش نیاید همان توزیع طایفه‌ای دولت سابق را پیش گرفته و افزود که شهروندان لبنان دیگر نمی‌خواهند حرفی از سهمیه یا توافق طائف بشنوند و فقط دولتی می‌خواهند که به مشکلاتشان رسیدگی کند و موجب سرخوردگی بیشتر نشود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟