مذاکره درباره ایران و حزب الله و حماس در سفر هیئت بلندپایه اسرائیلی به قاهره

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اسرائیل نگران است که ایران متحدان خود در منطقه را به درگیری‌هایی با اسرائیل بکشاند که توجه نیروهای اسرائیل به ایران در شرایط کنونی را منصرف کند.

منابع مصری از سفر یک هیئت بلندپایه امنیتی اسرائیلی به قاهره برای بررسی پرونده های مرتبط با نوار غزه و حزب الله و ایران خبر داده اند.

به گزارش «العربی الجدید» به نقل از منابع بلندپایه مصری این هیئت به ریاست «ایال هولتا»، مشاور امنیت ملی هیئت دولت اسرائیل، و با حضور «مئیر بن شبات»، رئیس سابق شورای امنیت ملی، و چند مقام امنیتی دیگر در پروازی اختصاصی صبح یکشنبه وارد قاهره شده است.

این گزارش افزوده که این هیئت به محض ورود به قاهره با سرتیپ «عباس کامل»، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر، و شماری از سران این دستگاه ازجمله سرتیپ «احمد عبدالخالق»، مسئول پرونده فلسطین در این دستگاه، دیدار کرده است.

براساس این گزارش سفر این هیئت چند ساعته بوده و آنها در دیدارهای خود از مقامات مصری خواسته‌اند که گروه‌های فلسطینی را برای حفظ آرامش و عدم انجام اقداماتی علیه شهرک‌نشینان با همکاری حزب‌الله لبنان تحت فشار گذارند.

به گفته این منابع اسرائیلی‌ها به شدت نگران‌اند که جنگی در چند جبهه دربگیرد به خصوص که گردان‌های مسلح فلسطینی اخیرا خواستار تسریع تأمین تسهیلات برای ساکنان نوار غزه و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و ورود کالاهای مورد نیاز نوار غزه شده‌اند که همگی مسائلی است که تل آویو در اجرای آنها وقت‌کشی می‌کند و می‌خواهد اجرای آنها را به موضوع مبادله اسرا مشروط سازد.

این منابع همچنین تأکید کرده‌اند که اسرائیل نگران است که ایران متحدان خود در منطقه را به ایجاد درگیری‌هایی با اسرائیل بکشاند که توجه نیروهای اسرائیل به ایران در شرایط کنونی را منصرف کند و معتقدند که حزب‌الله لبنان با همکاری گردان‌های مسلح فلسطینی در صدد ایجاد درگیری‌هایی از این نوع با این هدف است واسرائیل می‌کوشد که دست‌کم غزه درگیر این نقشه نشود.

براساس این گزارش، اسرائیل می‌خواهد که تصمیم درباره جنگ یا حمله نظامی علیه حزب الله یا ایران به دست خودش باشد نه اینکه در واکنش به حمله‌ای وارد درگیری شود ضمن آنکه اسرائیلی‌ها سفر هیئتی از حماس به ریاست «اسماعیل هنیه» به تهران نیز اسرائیلی‌ها را به‌شدت نگران کرده است.

به گفته منابع مذکور، اسرائیل همچنین برای جدا کردن نوار غزه از این تنش، سراغ ترکیه هم رفته و می کوشد که ترکیه را نیز در کنار قاهره وارد پرونده نوار غزه کند.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟