رئیس جمهوری ترکیه: برای وساطت میان اتیوپی و سودان آماده‌ایم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس جمهوری ترکیه از آمادگی آنکارا برای حل منازعه موجود میان سودان و اتیوپی در رابطه با منطقه الفشقه خبر داد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه از آمادگی آنکارا برای حل منازعه موجود میان سودان و اتیوپی در رابطه با منطقه الفشقه خبر داد.

اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آبی احمد»، نخست‌وزیر اتیوپی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه در آنکارا گفت: در دیدار با نخست‌وزیر اتیوپی درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و اوضاع منطقه تیگرای در شمال ایتوپی گفت و گو کردیم.

وی در ادامه تاکید کرد ترکیه برای صلح و ثبات و یکپارچگی اتیوپی به عنوان کشوری با موقعیت راهبردی و مهم اهمیت قائل است.

اردوغان افزود: تنش در منطقه الفشقه میان سودان و اتیوپی در دستورکار نشست امروز ما قرار داشت و من این مساله را با نخست‌وزیر سودان به هنگام سفر هفته گذشته‌اش به آنکارا بررسی کردم.

رئیس جمهوری ترکیه در پایان از آمادگی ترکیه برای وساطت میان سودان و اتیوپی برای حل دوستانه منارعه مربوط به منطقه االفشقه خبر داد.

نخست‌وزیر اتیوپی هم در این نشست خبری اعلام کرد: ترکیه کشوری تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی بوده و به روابط جهانی شکل می‌دهد.

وی تصریح کرد: روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور تمام آزمون‌ها را پشت سر گذاشته و بر پایه‌های محکمی بنا شده، این روابط بر اساس احترام و اعتماد متقابل بوده و در عین حال، به منزله همکاری برای توسعه و گسترش مشترک است.

احمد گفت: اتیوپی برای روابط دوستانه و همکاری خود با ترکیه اهمیت فراوانی قائل است. ترکیه بابت موقعیت راه‌بردی خود کشور تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی بوده و به روابط جهانی شکل می‌دهد.

نخست‌وزیر اتیوپی با اشاره به عزم این کشور برای گسترش روابط خود با ترکیه در زمینه‌های تجارت و زیرساخت تاکید کرد: به ایجاد فضای مثبت برای سرمایه‌گذاران تُرک ادامه خواهیم داد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟