فقط یک‌چهارم آمریکایی‌ها عملکرد بایدن در خروج از افغانستان را تایید می‌کنند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
بایدن و سایر مقام‌های کاخ سفید اعتراف کردند که فروپاشی بسیار سریع‌تر از آنچه دولت انتظار داشت رخ داد.

فقط حدود یک‌چهارم آمریکایی‌ها به مدیریت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نمره مثبت می‌دهند، با اینکه اکثریت همچنان می‌گویند خروج آمریکا در مجموع فکر خوبی است.

بر اساس نظرسنجی یواس‌ای تودی/دانشگاه سافوک که در فاصله ۱۹ تا ۲۳ اوت انجام شد، فقط ۲۶ درصد پاسخ‌دهندگان نحوه مدیریت آقای بایدن در خروج نیروها از کابل را تایید کردند، اما در عین حال ۵۳ درصد موافق بودند که آمریکا باید این کشور را ترک می‌کرد.

این نظرسنجی مشخص می‌کند شکاف بزرگی وجود دارد میان انتظاری که حامیان خروج آمریکا از نحوه مدیریت دولت این کشور در تخلیه شهروندان آمریکا و متحدانش داشتند، و واقعیتی که هفته گذشته در پی سقوط کابل به‌دست نیروهای طالبان در روز یکشنبه ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) آشکار شد.

در روزهای اخیر، حمایت از خروج آمریکا به‌طور کلی کاهش یافته است اما پیش‌تر در سال جاری، نظر و خواسته بیشتر آمریکایی‌ها بود. اما تا همین چند وقت اخیر، رهبران آمریکا در مورد دولت افغانستان که اکنون سرنگون شده و رئیس‌جمهوری برکنارشده‌اش، اشرف غنی، که با هجوم طالبان به پایتخت از کشور گریخت، ابراز اطمینان می‌کردند.

همین ماه گذشته، آقای بایدن اظهارنظرها در مورد سقوط حتمی دولت افغانستان را رد کرد بود، و در روزهای اخیر، او و سایر مقام‌های کاخ سفید اعتراف کردند که فروپاشی بسیار سریع‌تر از آنچه دولت انتظار داشت رخ داد.

این فروپاشی سریع یکی از عواملی است که آقای بایدن و سایرین آن را بانی صحنه‌های هرج‌و‌مرجی می‌دانند که آخر هفته گذشته در رسانه‌های اجتماعی پخش شد، و مقام‌های آمریکایی گفته‌اند تخلیه گسترده را زودتر آغاز نکردند زیرا مایل نبودند باعث ایجاد هراس و اضطراب یا بی‌اعتمادی به دولت آقای غنی شود.

آقای بایدن دوشنبه هفته گذشته در سخنرانی خطاب به مردم آمریکا، در مورد خروج از افغانستان گفت: «می‌دانم نگرانی‌هایی وجود دارد که چرا خروج شهروندان غیرنظامی افغان را زودتر شروع نکردیم.»

«بخشی از پاسخ برمی‌گردد به اینکه برخی افغان‌ها مایل نبودند زودتر کشور را ترک کنند، هنوز به کشورشان امید داشتند. بخشی به این دلیل بود که دولت افغانستان و حامیانش برای اجتناب از، به گفته خودشان، بحران اعتماد، ما را از سازماندهی خروج جمعی منع کردند.»

در نظرسنجی یواس‌ای‌ تودی/دانشگاه سافوک پاسخ‌های ۱۰۰۰ رای‌دهنده ثبت‌نام‌شده در سراسر آمریکا بررسی شد، و ۳.۱ درصد ضریب خطا دارد.

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟