اقلیم کردستان از احداث 9 سد جدید خبر داد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان گفت اقلیم شاهد احداث 9 سد راهبردی جدید و پروژه های عظیم آبیاری خواهد بود.

دولت اقلیم کردستان اعلام کرد به زودی 9 سد جدید در مناطق مختلفی از اقلیم احداث خواهد کرد.

«بیکرد طالبانی»، وزیر کشاورزی اقلیم کردستان در دیدار با «دارا رشید»، وزیر برنامه ریزی اقلیم گفت اقلیم 9 سد راهبردی جدید احداث و پروژه های آبیاری از طریق سیستم «ppp» افتتاح خواهد کرد.

طالبانی افزود وزارت کشاورزی از شرکت هایی که تمایل به همکاری دارند خواسته پیشنهاد خود برای احداث سد و پروژه های بزرگ آبیاری را ارائه دهند.

وی اشاره کرد که این گامی از سوی وزارت کشاورزی با هماهنگی سایر وزارت های اقلیم برای مقابله با خشکسالی در اقلیم کردستان است.

پیش از این «هیمن سید مراد»، مدیر اداره کشاورزی اربیل گفته بود نقشه کشاورزی در اربیل به 3 منطقه تقسیم شده است که در حال حاضر دو منطقه با خشکسالی رو به رو هستند و این امر موجب کاهش تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

عوامل متعددی در ایجاد بحران آبی دخالت دارند و از مهم ترین آنها تغییرات آب و هوایی است که در کاهش بارندگی و خشک شدن رودخانه ها قابل مشاهده است، علاوه بر عوامل دیگری که در نتیجه احداث سدهای مختلف از جانب کشورهای منبع( ترکیه و ایران) به وجود آمده است و تاثیر منفی بر ورودی آب های رودخانه ها بر جای گذاشته است.

کمبود آب در عراق هرساله و با شروع تابستان آثار منفی خود را به وضوح بر زمین و مردم آشکار می کند و تابستان سال 2018 این کشور شاهد بحران شدیدی بود که اقتصاد آن را به طور مستقیم مورد آسیب قرار داد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟