تنش لفظی شدید میان حزب دموکرات و استاندار کرکوک بر سر اجساد پیدا شده در فاضلاب حزب

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حزب دموکرات اعلام می‌کند که کرکوک اکنون از سوی نیروهای عراقی تحت اشغال است و فرماندهان امنیتی را با عناوینی زشت توصیف می‌کند.

حزب حاکم دموکرات کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» حمله شدید اللحنی علیه «راکان الجبوری»، استاندار کرکوک انجام داد که پیشتر تاکید کرد بود پس از ورود ارتش عراق به کرکوک در سال 2017 میلادی اجسادی در فاضلاب مقر حزب دموکرات پیدا شده بود.

حزب دموکرات اقلیم کردستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: استاندار «غیرقانونی» کرکوک در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شده است که 4 روز پس از ورود ارتش عراق به کرکوک در سال 2017 میلادی، در داخل مقر شورای رهبری حزب دموکرات در این استان چندین جسد کشف شده است که اتهام‌زنی ساختگی و به دور واقعیت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب دموکرات هیچ وقت وضعیت نظامی تحمیل شده به کرکوک را نپذیرفته و استاندار تحمیلی شده به این استان هم غیر قانونی به این سمت گمارده شده شده است و ما به هیچ عنوان تعاملی با وی نداشته و او را به رسمیت نشناخته‌ایم، از این رو وی این اتهامات را سر هم کرده است.

حزب دموکرات افزوده است که مقرهای این حزب، مقرهای حزبی و سیاسی است که در آن فعالیت‌های سیاسی انجام می‌شود و پس از رخدادهای 16 اکتبر، حزب دموکرات دیگر در کرکوک حضور نداشته و ساختمان‌های حزب مورد تسلط گروه‌های مختلف قرار گرفته است لذا اگر اجسادی هم وجود داشته باشد، هیچ ارتباطی با این حزب ندارد.

این حزب در ادامه آورده است، بلکه برعکس، مقر این حزب که اشغال شده بود، پس از مدتی به مکانی برای بازداشت و شکنجه کادر، اعضا و طرفداران حزب دموکرات تبدیل شد.

حزب دموکرات در ادامه خواستار انجام تحقیقات زیر نظر سازمان ملل با مشارکت این حزب درخصوص اظهارنظر استاندار کرکوک شد.

الجبوری پیشتر در مصاحبه‌ای تلویزیونی تصریح کرده بود 4 روز پس از ورود نیروهای عراقی به کرکوک چندین جسد در مقر حزب دموکرات در کرکوک کشف شد که به داخل چاه فاضلاب انداخته شده بودند.

وی گفت: اجساد مذکور بیرون آورده شد و کیفرخواستی قضایی در این باره تنظیم شد همچنین گزارش این واقعه در دستگاه مبارزه با تروریسم، دستگاه امنیتی و اطلاعاتی وجود دارد.

استاندار کرکوک اظهار داشت: مقرهای حزب دموکرات مکانی برای بازداشت و شکنجه مردم بود.

وی گفت: پزشکی قانونی در گزارش‌های خود ذکر کرده است که این اجساد مربوط به 3 ماه پیش از تخلیه مقر از سوی حزب دموکرات بوده است.

الجبوری با بیان اینکه نسبت به بازگشایی مقر حزب دموکرات حساسیت‌هایی وجود دارد، گفت: حزب دموکرات اعلام می‌کند که کرکوک اکنون از سوی نیروهای عراقی تحت اشغال است و فرماندهان امنیتی را با عناوینی زشت توصیف می‌کند.

دولت اقلیم کردستان در ماه سپتامبر سال 2017 میلادی همه‌پرسی برای جدایی از عراق در استان‌های اربیل، سلیمانیه، دهوک و برخی مناطق مورد مناقشه میان دولت مرکزی و دولت محلی اقلیم برگزار کرد؛ اقدامی که منجر به گسیل نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری شهرهای مورد مناقشه از جمله کرکوک شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟